بسیج، صلابت، اقتدار/قسمت چهارم

فرزند انقلاب؛ امیدآفرین برای دوستان و بیم‌آفرین برای دشمنان

077e622fa0d8178a9b99162742448e63

بصیرنیوز، کریم طالبی کناری

۱٫با وقوع انقلاب اسلامی ایران واژه‌های جدیدی در ادبیات سیاسی ایران شکل گرفت که برخی از  آنها، از همان ابتدا نقش مهمی در روند شکل‌گیری حکومت اسلامی اجرا کردند.

بسیج یکی از آن واژه‌ها است، بسیج زاده انقلاب اسلامی است که با هدف حفظ دستاوردهای انقلاب و حراست از کیان نظام، پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه و مقابله با انواع و اقسام تهدیدات داخلی و خارجی با دور اندیشی و ژرف‌نگری امام راحل تشکیل شد و توانست با جذب قلب‌های آحاد ملت به ویژه نوجوانان و جوانان و با عزمی راسخ و قدم هایی استوار، روز به روز مسیر عزت را پیموده تا اینکه امروز برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم آفرین شود.امروز هر کاستی و نواقصی با حضور بسیجیان و با تفکر بسیج قابل حل خواهد بود و این مطلب چیزی ست که بر همگان مبرهن است و قابل کتمان نخواهد بود.

امروز هرکس بتواند تفکر بسیج و بسیجی را ترویج دهد و این شجره طیبه را آبیاری کند در نزد خدای متعال از اجر برخوردار خواهد بود.

۲٫بسیجی بودن الزاماتی را بدنبال دارد الزامات عملی، الزامات اخلاقی ، الزامات رفتاری.حال که نام خود را بسیجی نهادیم ، می‌بایست ویژگی‌های آن را نیز رعایت کنیم، بسیجی نسبت به مسائل کشور بی‌تفاوت نیست، بسیجی نسبت به اوضاع و احوالات جهان اسلام حساس است، بسیجی اهل علم و اهل تقوا است،به دنبال کسب بصیرت است، با خانواده خویش مهربان است،اهل انجام فرائض دینی ست،به نمازجمعه بی تفاوت نیست،در همه عرصه‌ها برای رضای خدا و در جهت خدمت به خلق گام برمی‌دارد،بسیجی اهل دستگیری و کمک به دیگران است و……

هر فرد ایرانی می‌تواند یک بسیجی باشد، بسیجی محدود به کسانی که در سازمان بسیج ثبت نام کرده اند، نمی‌شود. مقام معظم رهبری فرموده اند:”هرکس در دل برای سرنوشت خود،سرنوشت این ملت و آینده ایران اسلامی ارزش قائل است، او بسیجی است.”

۳٫تفکر بسیج در حال جهانی شدن است، کشورهای منطقه دریافته‌اند تنها با تشکیل بسیج مردمی می‌تواند از  پس مشکلات گوناگون برآیند و این مطلب امروز در کشورهایی نظیر لبنان،سوریه و عراق در حال مشاهده است.

اگر نبود بسیج مردمی در سوریه و عراق به طور قطع معادله جنگ به نحو دیگری پیش می‌رفت که شاید به تضعیفی روز افزون جبهه مقاومت می‌انجامید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا