نامه بسیج دانشجویی کشور به ریاست محترم جمهور؛

دولت در ماه های پایانی رفتار صادقانه ای با مردم ندارد/ عدم رسیدگی به مسئله فیش های نجومی اعتماد عمومی را لکه دار می کند

بصیر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نامه ای به شرح زیر نکات و مسائل مهمی را در رابطه با موضوعات کشور عنوان کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور به ریاست محترم جمهور

جناب آقای رییس جمهور
سلام علیکم
ضمن عرض تسلیت به مناسب ایام پایانی ماه صفر و آرزوی توفیق خدمتگزاری برای شما و همکارانتان در دولت تدبیر و امید
نیک مستحضر هستید اعتماد و باور مردم به انقلاب اسلامی یکی از ارزشمندترین و مهم ترین سرمایه های این نظام مقدس بوده و بر پایه همین منبع عظیم کشور عزیزمان با وجود همه تهدیدها و محدودیت های موجود و دشمنی های خارجی و داخلی همچنان با قدرت مسیر خود را ادامه می دهد.

بسیج دانشجویی از همان روزهای ابتدایی که بحث فیش های نجومی مطرح شد به آقایان مسئول هشدار داد که این مورد نه تنها همه ارزش ها و شعارهای انقلاب اسلامی را به سخره می گیرد، بلکه می تواند ضربه هولناکی به اعتماد مردم علی الخصوص مستضغفین جامعه وارد نماید. هرچند حضرتعالی در بدو امر اعتقاد به مسکوت نگاه داشتن قضیه داشتید و اعتقاد داشتید که نباید مسئله را بزرگ کرد اما دامنه داستان آن قدر گسترش پیدا کرد که در حرکتی کم نظیر از طرف جنابتان به مردم نامه صریحی نوشتید و قول دادید که در این راه با کسی عقد اخوت نبسته اید و قضیه را پیگیری خواهید کرد. متاسفانه به نظر می رسد آن نگارش نامه آخرین اقدام جدی حضرتعالی در حوزه پیگیری جدی در برخورد با این قضیه بوده است.

بیش از ۵  ماه است که از فرمان رهبر معظم انقلاب نسبت به برخورد با صاحبان فیش های نجومی که از مصادیق هجمه مستقیم به ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی است می گذرد،در این مدت سخنگوی دولت شما، صاحبان فیشهای نجومی را ذخیره انقلاب و نظام نامیدند؛ نمایندگانی از مجلس که به تعبیر شما ادامه دهنده راه دولت در مجلس هستند انقلاب را در حد سفره تنزل دادند و مقابل ملت سینه سپر کردند که حقمان را برداشتیم و در نهایت معاون اول دولت محترم با حالتی که حاکی از تمام شدن قضیه داشت فرمودند که تخلفی صورت نگرفته و تنها با یک تعداد پرداخت های نا متعارف طرف بوده ایم. از سوی دیگر گزارشات دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و همچنین اظهارات سخنگوی محترم قوه قضائیه گواه بر انجام گرفتن تخلفات متعدد در سطح وسیعی می باشد که  نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود.

متاسفانه آنطور که به نظر می رسد دولت محترم حتی در ماه های پایانی رفتار صادقانه ای با مردم ندارد. اینکه شما بعد از ۴سال حضور در راس قوه مجریه کشور همچنان مانند یک منتقد مطبوعاتی سخن می گویید و یا اینکه پس ازگذشت نزدیک به  ۴۰ ماه از عمر دولت همچنان از گشایش های ندیده و نشناخته  برجام تعریف می شود و یا اینکه به تازگی و بعد از عبور چندباره از رکود به تازگی مسائلی مانند اشتغال، بیکاری بحران های اقتصادی و محیط زیستی وارد ادبیات دولت شده است بحث جدا و مستقلی است اما در این حوزه به خصوص بر اساس اظهارات سخنگوی محترم قوه قضائیه دولت تا کنون همکاری محسوسی نداشته است و هیچ سند و گزارشی، علیرغم تحقیقات گسترده سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و  دیگر نهادهای نظارتی از سوی دولت محترم ارائه نشده است.

اما برجام… با این که جنابتان همچنان اصرار بر ماهیت آفتاب گونه برجام داشته و نوید هوایی تازه در فضای دیپلماتیک کشور را می دهید؛ اما به گواه بسیاری از کارشناسان و حتی مسئولان امر موانع و مشکلات بسیاری در روند اجرای برجام وجود دارد که ریشه بسیاری از آنها در بدعهدی و خباثت طرف مقابل و البته عجله در اجرای امر که باعث غفلت از برخی مواضع رخنه و نفوذ است می باشد.. بدیهی است در بدو امر پذیرش این موضوع از سوی جنابتان و اتخاذ برنامه و سناریوی جدید و کارآمدتری نسبت به قبل می تواند گام اولیه و بلندی در جبران خسارات محضی که مستند به اظهارات برخی دولتمردان به کشور وارد شده است باشد.

آقای رئیس جمهور

به عنوان جوانان متعهد و دلسوز  نسبت به آینده انقلاب اسلامی و سرمایه های عظیم مردمی آن، معتقدیم در حوزه پیگیری مسائلی که مستقیما به اعتماد و اعتقاد مردم به نظام و انقلاب ، گره خورده است حتی یک روز تاخیر نیز جایز نیست و البته این موضوعات بسیار مهم تر و اثرگذار تر از لغو سخنرانی یک نفر یا مسائل دیگر است.

لذا در راستای مساعدت به بازسازی اعتماد مردمی دستور بفرمایید که همکاری های لازم بین قوا و دیگر نهادهای نظارتی فارغ از مسائل جناحی و ملاحظات سیاسی  صورت گرفته و گزارش آن هر چه سریع تر به افکار عمومی ارائه شود، قطعا نزد مردم پذیرفته نخواهد بود که نهادی از یک پدیده هیچ گونه تخلف و عمل غیرقانونی و ظالمانه ای را برداشت نکند و نهاد دیگری در نقطه مقابل آن به نتیجه برسد. قطعا این تعارض و تضاد در نتیجه گیری تبعات مخربی در افکار عمومی خواهد داشت.

بر خود لازم می دانیم که مجددا تاکید کنیم بسیج دانشجویی تا حصول نتیجه و ارائه گزارش قانع کننده به آحاد مردم دست از مطالبه این مورد برنخواهد داشت. مسلما بررسی این پدیده و برخورد با آن  علی الخصوص با وجود امر مستقیم رهبر معظم انقلاب نباید مشمول زمان طولانی گردد و این امر از سوی مردم پذیرفته نخواهد بود.

والسلام علیکم و رحمه الله

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا