پس از تصویب در مجلس نمایندگان؛

طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا/رویترز: انتظار می‌رود که اوباما با تمدید قانون تحریم‌های ایران موافقت کند

بصیر، میچ مک‌کانل، رهبر­ اکثریت جمهوری‌خواه سنای ­آمریکا ­ گفت: سنای آمریکا در روزهای آینده طرحی را به رای خواهد گذاشت که تحریم‌های ایران را به مدت ده سال دیگر تمدید خواهد کرد.

وی این اظهارات را هنگام افتتاح جلسه روز سه‌شنبه سنا بیان کرد.
اگر تمدید قانون تحریم‌های ایران تصویب شود به کاخ سفید فرستاده خواهد شد و انتظار می‌رود باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا هم آن را امضا و تایید نهایی کند.
مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته با اکثریت آرا به تمدید این قانون رای داد.
در همین رابطه خبرگزاری رویترز نوشته است که مقامات کاخ سفید تمدید قانون تحریم‌های ایران را ناقض برجام نخوانده‌اند و انتظار می‌رود اوباما این طرح را امضا کند.

در بخش دیگری از خبر رویترز آمده است: «مقامات کاخ سفید گفته‌اند تصور نمی‌کنند که حالا که یک سالی است که توافق هسته‌ای اجرایی شده، نیازی به برقراری مجدد این قانون باشد. با این حال آن‌ها ابراز نگرانی‌ای مبنی بر اینکه ممکن است تمدید قانون نقض توافق باشد، ابراز نکرده‌اند.»

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، پیشتر قرار بود این قانون در قالب بسته‌ای از تحریم‌های جدید به بهانه «حمایت از تروریسم» و «فعالیت‌های موشکی» ارائه شود، اما مخالفت دموکرات‌ها با این کار، موجب شده تا جمهوری‌خواهان با «تصویب بدون دستکاری» قانون موافقت کنند.

بر اساس توافق هسته‌ای، آمریکا و دیگر کشورهای امضاکننده برجام، از تصویب هرگونه تحریم جدید مرتبط با مسئله هسته‌ای منع شده‌اند. بخش‌هایی از قانون تحریم‌های آمریکا صراحتا برنامه هسته‌ای ایران را هدف قرار داده است.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا