سرانجام افراد در سه عکس تأثیرگذار تاریخی

بصیرنیوز، ۱٫ سگ‌های جنگ؛ تصویری تکان‌دهنده از یک زندانی برهنه با طنابی بر گردنش که نگهبان زندان “سرجوخه لیندی اینگلند” آن را به دست گرفته است.

سرانجام افراد در سه عکس تأثیرگذار تاریخی
یک زندانی برهنه در زندان “ابوغریب” در نزدیکی بغداد
این تصویر تکان‌دهنده اعتبار ارتش ایالات‌متحده را در سراسر جهان خدشه‌دار کرد. این تصویر در میان عکس‌هایی یافت شد که نشان‌دهنده‌ی سوءاستفاده و بدرفتاری سربازان ارتش آمریکا با زندانیان عراقی در سال ۲۰۰۴ بود.

لیندی اینگلند به دلیل رفتار ناشایست از ارتش اخراج شد و به اتهام توطئه، بدرفتاری با زندانیان و ارتکاب اعمال ناشایست به سه سال زندان محکوم شد. هفت عضو دیگر ارتش آمریکا نیز به جرائم مشابه متهم شدند. یکی از آن‌ها نامزد لیندی به نام “چالرز گرانر” بود. گرانر به ده سال زندان محکوم شد. اکنون لیندی در سن ۳۳ سالگی با پسرش “کارتر” در ایالت ویرجینیای غربی زندگی می‌کند و به‌هیچ‌وجه از اقداماتی که مرتکب شده پشیمان نیست.


۲٫ میدان تیان‌آنمن

سرانجام افراد در سه عکس تأثیرگذار تاریخی
یک مرد چینی به‌تنهایی در برابر تانک‌ها ایستاده تا از حرکت آن‌ها به سمت میدان “تیان‌آنمن” در پکن جلوگیری کند.

این تصویر نماد شجاعت وصف‌ناپذیر است. در ۴ ژوئن ۱۹۸۹، یک مرد به‌تنهایی به رهبران کمونیست چین اعتراض می‌کند. هویت این مرد تا به امروز نامعلوم باقی‌مانده است.


۳٫ ژاپن ۱۹۴۵

سرانجام افراد در سه عکس تأثیرگذار تاریخی
تفنگداران نیروی دریایی آمریکا پرچم آمریکا را در تاریخ ۲۳ فوریه ۱۹۴۵ در ژاپن (جزایر کازان)، بالا می‌برند.

این تصویر لحظه بالا بردن پرچم آمریکا توسط شش عضو نیروی دریایی را در نبرد “ایوو جیما” در سال ۱۹۴۵ نشان می‌دهد.

سه نفر از آن‌ها ( گروهبان مایکل استرانک، سرجوخه هارلون بلاک و فرانکلین سوسلی) چند روز بعد در عملیات کشته شدند. سرجوخه “رنه گاگنون” بعدها در خطوط هوایی دلتا مشغول به کار شد و در سال ۱۹۶۵ دوباره از کوه “سوری باچی” دیدن کرد. او در پنجاه‌وچهارسالگی از دنیا رفت.

سرجوخه “ایرا هیز” در سال ۱۹۵۵ در سی و دو سالگی فوت کرد. بدن او را در کلبه متروکه‌ای نزدیک خانه‌اش در ایالت آریزونا پیدا کردند. حکم پزشک قانونی دلیل مرگ وی را مسمومیت با الکل اعلام کرد. سرباز ششم در ابتدا به‌اشتباه شناسایی‌شده بود. اما اوایل امسال مشخص شد که وی سرجوخه “هارولد شولتز” بوده است که در سال ۱۹۹۵ بر اثر تو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا