عملکرد فوق العاده مهدی طارمی نسبت به فصل قبل

بصیرنیوز،پرسپولیس که هفته پیش از پس پیکان بر نیامد، فردا در استادیوم آزادی میزبان ماشین سازی قعرنشین است. در هفته ای که گذشت مهدی طارمی مهاجم سرخپوشان به خاطر از دست دادن موقعیت های زیاد گل مورد انتقاد فراوان قرار گرفت. آیا به راستی مهدی طارمی را باید عامل ناکامی پرسپولیس دانست؟

آقای گل لیگ پانزدهم تا اینجای کار موفق به گرفتن یک پنالتی شده و البته هنوز پاس گلی برای هم تیمی هایش ارسال نکرده است. با این حال مرد پنج گله ارتش سرخ روی کاغذ از فصل قبلش هم بهتر بوده است. حال چرا این همه انتقاد از مهاجمی می شود که علی رغم از دست دادن چند فرصت مناسب در دیدار برابر پیکان عملکردی رو به جلو داشته است؟
طارمی، مهاجم ۱۲ امتیازی
مهدی طارمی چند بازی ابتدایی فصل را به خاطر مشکلاتی که بابت حضور در ترکیه و برگشت دوباره به پرسپولیس داشت به عنوان بازیکن ذخیره از روی نیمکت آغاز کرد با این حال خیلی زود نشان داد باید به نوک خط حمله پرسپولیس منتقل شود.
مهدی در ۱۱ هفته ای که از لیگ گشت موفق شد با  نظر برانکو ایوانکوویچ ۷۴۱ دقیقه پیراهن پرسپولیس را بر تن کند. نتیجه جالب بود. این مهاجم در ۳ بازی نخست لیگ که نقش یک بازیکن ذخیره را داشت گلزنی نکرد. با این حال به محض اینکه وارد ترکیب اصلی شد در اولین فرصت(هفته چهارم) هم به صبا گل زد و هم برابر این تیم به امید عالیشاه پاس گل داد.
پرسپولیس از وقتی مهدی را وارد ترکیب اصلی خود کرد روی هنر این بازیکن ۱۲ امتیاز ارزشمند گرفت.
طارمی بعد از اینکه عامل پیروزی پرسپولیس برابر صبا در ایستگاه چهارم لیگ شد در هفته هفتم ۲ گل به سپاهان زد و مرد شماره یک تیم برانکو در پیروزی ۱-۳ اصفهان لقب گرفت.
بعد نوبت به تقابل با نفت علی دایی رسید. طارمی در ایستگاه هشتم هم گل زد و هم یک پنالتی گرفت تا سه امتیاز شیرین دیگر برای پرسپولیس برانکو به ارمغان بیاورد.
مهدی در هفته دهم مسابقات هم به نفت آبادان گل سه امتیازی زد تا مجموع امتیازاتی را که با گلها و تک پاس گلش بدست آورده به عدد ۱۲ برسد.
با این اوصاف بی انصافی به نظر می رسد اگر زحمات او را به خاطر از دست دادن چند موقعیت در دیدار با پیکان نادیده گرفت.
مقایسه عملکرد این مهاجم با مدت زمان مشابه در فصل گذشته هم نشان می دهد که این مهاجم ملی پوش نه تنها نسبت به فصل قبل افتی نداشته که برعکس بهتر هم عمل کرده است!
آقای گل ۲- امتیازی
مهدی طارمی مهاجمی که فصل قبل با ۱۶ گل به عنوان بهترین گلزن لیگ برتر فوتبال ایران دست پیدا کرد، در مدت زمان مشابه با فصل جاری موفق شده بود ۱۰ امتیاز مستقیم برای پرسپولیس برانکو بگیرد و این یعنی جلو بودن مهدی طارمی فعلی از سال گذشته اش!
مهاجم پرسپولیس در ۱۱ هفته ابتدایی لیگ پانزدهم ۶ گل زده بود که فقط برای تیم برانکو ۷ امتیاز در بر داشت. مهدی به استقلال خوزستان(هفته دوم) و فولاد اهواز(۲ هفته پنجم) گلهای ۳ امتیازی زده بود. ضمن اینکه گل دقیقه ۸۵ او به صبا در ایستگاه هشتم مسابقات عاملی شد برای فرار پرسپولیس از شکست.
طارمی جدا از ۷ امتیاز یاد شده ۵ پنالتی هم گرفت که فقط یکی از آنها ۳ امتیازی بود. آن هم ضربه پنالتی جری بنگتسون برابر تراکتورسازی در هفته هفتم رقابتها بود. ضربه ای که تاثیرگذاری مستقیم مهدی برا امتیازات برسپولیس را به عدد ۱۰ رساند.
جالب اینکه طارمی ۱۰ امتیاز یاد شده را در مدت زمان ۸۱۰ دقیقه بدست آورده بود. حال آنکه در فصل جاری طی تنها ۷۴۱ دقیقه موفق شده تا یک تنه ۲۱ امتیاز بگیرد.
با این اوصاف از نگاه آمار و آنچه اتفاق افتاده مهاجم ۲۴ ساله پرسپولیس در فصل جاری نه تنها افت نداشته که برعکس در مدت زمانی کمتر از فصل قبل بازدهی به مراتب بیشتر داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا