نارسایی قلبی در کمین مردم شهرهای آلوده

بصیرنیوز،صابر قیومی متخصص قلب و عروق طی گفت‌وگویی اظهار داشت: نارسایی قلبی در بزرگسالان به دلایل متعددی از جمله بیماری عروق کرونر، مشکلات دریچه‌ای قلب، تحلیل رفتن عضلات قلب، تنگی عروق قلب ناشی از چربی و فشار خون بالا در فرد تغذیه و آب و هوای ناسالم و نیز مصرف طولانی مدت دخانیات است.

وی افزود: نارسایی قلبی در بزرگسالان با علائمی مانند خستگی شدید، بی خوابی، کاهش شدید اشتها و ورم دست و پا بروز می‌کند که ممکن است همه این علائم در یک فرد ظاهر نشود.
این متخصص قلب و عروق گفت: بهترین روش برای تشخیص نارسایی قلبی، انجام سونوگرافی قلب یا همان اکوکاردیوگرافی توسط پزشک متخصص است.
قیومی عنوان کرد: میزان شیوع ابتلا به نارسایی قلبی در سنین بالای ۶۰ سال بسیار بیشتر است که استرس و تغذیه نامناسب در بروز این بیماری بسیار موثر است.
وی اظهار داشت: طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف شرایط مناسب زندگی و کاری به دور از استرس، تغذیه مناسب و کم کردن میزان مصرف نمک، عدم اضافه ورن و مصرف ویتامین D3  تحت نظر پزشک و نیز مصرف ماهی و فرآورده‌های آن می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی از جمله نارسایی قلبی مفید باشد.
این متخصص قلب و عروق در خصوص درمان بیماران مبتلا به نارسایی قلبی بیان کرد: درمان نارسایی قلبی با توجه به علت آن متفاوت است، در افرادی که نارسایی قلبی آن‌ها شدید نباشد، بهترین روش پیشگیری و درمان بیماری‌های زمینه‌ای است اما در نارسایی‌های شدید قلبی مصرف دارو تحت نظر پزشک متخصص و یا گاهی ترمیم و تعویض دریچه قلب انجام می‌شود و البته گاهی در نارسایی‌های بسیار شدید عمل پیوند قلب توصیه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا