چرا شکم ما بزرگ و چاق می شود؟

بصیرنیوز،  یکی از دغدغه های امروز افراد جامعه خصوصا خانم ها کاهش وزن و داشتن اندامی متناسب و لاغر است.

امروزه سالن های بدنسازی و باشگاه های ورزشی پر از افرادی است که می خواهند در کمترین ‌مدت زمان به داشتن اندامی متناسب دست یابند، هدفی که گاه برای رسیدن به آن از راههای بسیار خطرناک و مرگ آفرین استفاده می کنند.
به گفته متخصصین کاهش وزن عملی است که افراد باید برای رسیدن به آن وقت کافی اختصاص دهند و به این نکته توجه داشته باشند، اضافه وزنی که در مدت چند سال ایجاد شده است در مدت زمانی کوتاه و با عجله قابل درمان‌نیست.
معمولا مهم‌ترین علل ایجاد افزایش وزن همان اصول مهم است که افراد در طول زندگی از آن غافل هستند و با اندک توجهی به این موارد و رعایت آنها در برنامه روزانه برای همیشه از شر چاقی و اضافه وزن خلاص می شوند.
“ورزش شاه کلید تناسب اندام”
کاهش فعالیت بدنی و کم تحرکی از علل اصلی ایجاد چاقی و اضافه وزن در افراد است. متاسفانه اکثر افراد در جامعه فعالیت بدنی متناسب و کافی ندارند و ورزش را به طور جدی دنبال نمی کنند. افراد باید این نکته را همواره مورد توجه داشته باشند که آب کردن چربی ها و رسیدن به اندام دلخواه نیازمند اراده کافی و فعالیت بدنی مستمر است.
“فست فودها عامل اصلی ابتلا به چاقی”
استفاده بیش از حد از فست فود ها، غذاهای چرب و سرخ شده، کنسروها و غذاهای موجود در رستوران ها یکی از عوامل مهم در ایجاد چاقی و افزایش آمار افراد مبتلا به اضافه وزن است. همواره از سوی متخصصین تغذیه توصیه می شود که افراد برای پیشگیری از ابتلا به چاقی و عوارض ناشی از آن از فست فودها و غذاهای ناسالم کمتر استفاده نموده و به جای آن به استفاده از غذاهای سالم خانگی با مواد تازه و ارگانیک روی آورند.
“استفاده از نوشابه ممنوع”
نوشیدنی ها و نوشابه های گاز دار حجم زیادی از کالری و مواد قندی را وارد بدن می کنند، استفاده از نوشیدنی های صنعتی یکی از علل مهم بروز چاقی و افزایش وزن در جامعه امروز است، که سلامت افراد را به طوری جدی به خطر می اندازد.
“استفاده از برنامه غذایی منظم روزانه از شروط مهم لاغری”
ما معمولا از برنامه منظم غذایی و رعایت اصول خاص تغذیه ای غافل هستیم، باید از یک برنامه منظم و مدون غذایی در طول روز استفاده کنیم و استفاده از غذاهای سالم و در عین حال متنوع را در برنامه روزانه خود در اولویت قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا