امام جمعه فریدونکنار

دانشجویان محیط سیاسی خود را بشناسند/کنارآمدن با آمریکا فکر غلطی است

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: قانون اساسی ما توسط جمعی از مجتهدان و خبرگان تنظیم شد و برگرفته از قرآن و سنت پیامبر و اهل بیت است.

وی خاطرنشان کرد: هم اساس نظام ما و هم اسلام ما را قانون اساسی تشکیل می دهد و همه باید نسبت به این قانون در اجرا و عمل خود را مکلف بدانیم.
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه قانون برای همه است، تصریح کرد: بعضی‌ها توقع دارند قانون مطابق میل آن‌ها باشد و اگر قانونی در راستای تامین منافع مادی و قضایی و فکری آن‌ها نباشد آن را قبول ندارند.
جلالی گفت: ما نباید اسلام و قانون را بر طبق میل خود بخواهیم چراکه بی‌توجهی به قانون موجب اختلاف و از بین رفتن نظام و حکومت می‌شود
و هرگز نباید در انجام وظیفه کوتاهی کرد.
وی با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو خاطرنشان کرد: اعتراض دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ بعد از کودتای ۲۸ مرداد بزرگترین رویداد سیاسی وقت بود.
امام جمعه فریدونکنار بر لزوم حضور موثر دانشجویان در تمامی صحنه‌ها تاکید کرد و افزود: دانشجویان باید درس بخوانند و در عین حال محیط سیاسی خود را بشناسند و در این محیط اثرگذار باشند و از لحاظ فکری و روحی آماده باشند.
جلالی با بیان اینکه قدرت ایران از نظر نفوذ فرهنگی و سیاسی روزافزون شده است تصریح کرد: وزن سیاسی جمهوری اسلامی ایران آنچه امروز است در آینده ۱۰ برابر می‌شود.

وی گفت: این رشد تفکر انقلابی اسلامی ایران در میان جوانان است که استکبار جهانی را به وحشت انداخته و آن‌ها را بدون اندیشه قرار داده است که یک نمونه آن حشدالشعبی است که در عراق روی کار آمده و با تصویب مجلس عراق یک چهره قانونی پیدا کردند و می توانند فعالیت سیاسی کنند.
امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: دانشجویان باید خود را برای ایرانی آماده کنند که قدرت او چندین برابر امروز است و به همین اندازه دشمنی استکبار چندین برابر می‌شود.
جلالی با اشاره به تمدید ۱۰ ساله قانون داماتو تصریح کرد: اینکه اروپایی‌ها از مشارکت با ایران وحشت دارند موضوع تمدید تحریم است و همچنین در برجام قرار بود تحریم‌های هسته‌ای را لغو کنند اما با فریب تعلیق کردند.
وی گفت: برجام را منعقد کردیم که تحریم‌ها لغو شود و از بین برود اما آن‌ها دارند بدعهدی می‌کنند و این در حالی است که در جدیدترین اقدام با ۴۱۹ رای مجلس نمایندگان و سنا با ۹۹ رای تصویب کردند و منتظر هستند که ببینند اوباما وتو و یا تصویب می‌کند.
امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: حتی پس از وتوی اوباما اگر دو سوم مجلس دوباره رای دهند تحریم‌ها دوباره برمیگردند و البته موضع ایران در قبال این حرکت غیرقانونی مشخص است.
جلالی با اشاره به اینکه رهبری و مسئولان مربوط صریحا اعلام کردند که تمیدید تحریم قانون داماتو نقض صریح برجام است گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل آن واکنش مناسب نشان خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: فکر غلطی در کشور ما در حال ترویج است که اگر با آمریکا کنار بیائیم مشکلات اقتصادی و معیشتی ما حل می شود در حالی که این حرف صحیح نیست بلکه از اشتیاهات بزرگ است.
امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: آمریکا دچار بحران اقتصادی، امنیتی و اخلاقی است و هر روز رسوایی اخلاقی دیپلمات‌ها و بزرگانشان رسوایی بروز پیدا می‌کند.
جلالی با بیان اینکه آمریکا ۲۰ تریلیون دلار به جامعه جهانی بدهکار است گفت: آمریکایی که خود را نمی‌تواند نجات دهد چطور ایران را کمک می‌کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه آمریکا هیچگاه دست از دشمنی خود با ایران برنمی‌دارد گفت: آن‌ها به دنبال محو ایران و اسلام ناب محمدی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا