اختصاصی/ امام جمعه فریدونکنار

جدایی ملت از روحانیت سبب تقویت اسلام آمریکایی می شود

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام حاج سید محمود جلالی در خطبه نماز عبادی- سیاسی جمعهدر مصلی قدس شهرستان فریدونکنار با اشاره به ۲۵ آذر روز تجلیل از پژوهش، اظهار داشت: اگر بخواهیم به این انقلاب خدمت کنیم باید شاخصه های علم در کشور را بنا به فرموده رهبری تعمیق و گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: اقتدار سیاسی، عزت،  قدرت و عظمت در صورتی در جهان برای کشور رقم خواهد خورد که طرح و برنامه ای جهانی داشته باشیم و در عرصه علم صاحب نظر و مقام باشیم.

جلالی با اشاره به اینکه علم قدرت می آورد، خاطرنشان کرد: کشورهایی چون عربستان به دلیل اینکه از قوه اصلی علم بی بهره اند در زبونی و ذلت قرار دارند.

تضعیف اساتید دانشگاه برابر با شکست کشور

امام جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۷ آذر ۱۳۵۸ روز شهادت دکتر مفتح، اظهار داشت: دشمن فهمیده بود که دانشگاه و حوزه علمه در مسیر هدایت و ارتقاء دانش و تقوای مردم ۲ بال در کنار یکدیگرند و تا زمانیکه این دو اصل در کنار هم فرار دارند نمی توان به آن رخنه کرد.

وی افزود: دشمن در آن زمان توطئه کرد که حوزوی ها را از دانشگاهیان جدا و بدبین کنند که هرگز موفق نشدند و امروز متاسفانه عده ای نادانسته و یا دانسته به آن دامن می زنند.

جلالی تاکید کرد: جدایی ملت از روحانیت سبب تقویت اسلام آمریکایی می شود، اسلام را باید اسلام شناسان بیان کنند، آنهایی که حوزوی درس خواندند نه آنهایی که چند سخنرانی آماده و حفظ دارند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به مسئولین هیئات مذهبی، خاطرنشان کرد: بیدار باشید و هشدار امام را جدی بگیرید، روحی پاک دارید اما نمی دانید و ناخواسته و از روی بی توجهی به تضعیف روحانیت که خواسته دشمن است می پردازید.

وی افزود:  نباید اساتید دانشگاه را تضعیف کنید که شکست کشور در آن است، تا زمانیکه ملت ها در جهل و نادانی باشند دشمنان به راحتی پیروز می شوند.

جلالی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه ۲ مغز متفکر جامعه هستند و منشا تمام ترقیات و انحرافات می توانند می باشند، اظهار داشت: نباید روز ۲۷ آذر را روز وحدت سمبلیک دانست و فقط به یک همایش در آن روز بسنده کرد.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: استمرار فرهنگ دینی و استقرار علم و ایجاد روح تقوا در میان حوزوی ها و دانشگاهی ها باید فراگیر شود که اگر اینطور شد به آرمان های امام دست خواهیم یافت.

مقاومت تنها راه نجات کشور

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درگذشت نلسون ماندلا اظهار داشت: ماندلا ۲۷ سال تمام در زندان عمر خود را به سر برد تا بتواند حق سیاه پوستان را احیا کند، ۲۰ درصد انگلیسی ها و آمریکایی ها به ۸۰ درصد آفریقایی ها برتری داشتند و حکومت می کردند و سیاه پوستان از بسیاری از امکانات محروم بوده اند که ماندلا در برابر این ضدنژادپرستی ایستاد.

وی افزود: ماندلا در برابر این صدام و انگلیس روباه صفت و آمریکای جهانخوار ایستاد و زمانی هم که پیروز شد در مقام انتقام برنیامد و از سفیدپوستان گذشت.

جلالی همچنین به موضوع مذاکرات ژنو اشاره و خاطرنشان کرد: کشورهای مذاکره کننده و بویژه آمریکا در برابر تمام دنیا نگذاشتند که جوهر امضای تفاهن نامه خشک شود و منکر بندهای قرارداد در این تفاهم نامه شدند.

امام جمعه فریدونکنار تاکید کرد: امروز راه نجات کشور نه تسلیم و نه سازش است بلکه تا احقاق حق مسلم این ملت باید مقاومت کرد.

وی اذعان داشت: استکبار یعنی زورگویی و جنایت و در برابر چنین منطقی عدالت و معرفت معنایی ندارد، اسلام با این استکبار مخالف است.

جلالی تاکید کرد: بحث انرژی هسته ای بهانه است، آنها قدرت ایران را می دانند و بهانه سوریه و حزب الله رابیان می کنند، باید مقاومت را سرلوحه کارخود قرار دهیم و شعار اباعبدالله الحسین که زندگی سربلند و آزادانه است را پی بگیریم اگر قرار باشد آمریکا برای ما، اسلام و دین تعیین کنند و به زیر ذلت برویم، مردن برای ما بهتر و لذیذ تر است.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا