از شکایت از نماینده ها تا شکایت از مطبوعات؛

دم خروس رفتارهای دوگانه دولت و اصلاح طلبان بیرون زد

بصیر، عملکرد دولت و اصلاح طلبان  در برابر برخی از اتفاقات نشان داده است که اولویت با منافع مردم نیست و مسائل حاشیه ای بیش از هر چیز مورد توجه قرار می دهد.

در این میان عملکردهای کاملا جناحی دولت و رفتارهای دوگانه آن برابر اتفاقات حاصل نگاهی سیاست زده است بیانگر این است که دولت اهتمامی برای حل مشکلات ندارد.

بر همین اساس شکایت دولت از یک نماینده نمونه اخیر یکی از همین اقدامات دولتی هاست. دولت پس از نطق سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد به واعظ آشتیانی، از او به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرد.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که دولتی ها در برابر موارد مشابه که واکنش های متفاوتی داشتند. در قضیه لغو سخنرانی علی مطهری حسن روحانی از آن به عنوان مایه شرمساری یاد کرد و در زمان قضایای شکایت از محمود صادقی نیز، اصلاح طلبان جنجالی به پا کردند که هنوز ادامه دارد.

اقدامات دوگانه در حالی در قضایای نمایندگان صورت می گیرد که در موضوع برخورد با رسانه ها، حسن روحانی در حالی از برخورد با رسانه ا انتقاد کرده بود که در پشت صحنه خواهان برخورد با آن ها بود.

بر اساس این گزارش روحانی در نمایشگاه مطبوعات گفته بود: قلم ها را بهانه واهی نشکنیم؛ دهان ها را با بهانه های غیر اساسی نبندیم، بگذاریم در این جامعه آزادی باشد، همانطور که شما در یکی از نمایشگاه هایتان با صدای بلند گفتید آزادی مسوولانه، بگذاریم آزادی مسوولانه باشد، امنیت امروز برای ما اصل است اما فکر نکنید تنها با تفنگ امنیت ساخته و حفظ می شود که البته تفنگ هم به جای خود لازم است، اما قلم چه ، بیان و فرهنگ چه؟

اما پس از آن رئیس قوه قضاییه اقدامات پشت پرده دولت در برخورد با رسانه ها را افشا کرد و گفت: برادر بزرگوار شما خودتان شفاهاً یا کتباً با واسطه یا بی‌واسطه بارها گفته اید که چرا با فلان روزنامه یا فلان سایت برخورد نمی کنید یا نزد مقام معظم رهبری گلایه می کنید که چرا دستگاه قضایی با فلان روزنامه برخورد نکرده است. اما وقتی در بین اهالی مطبوعات و رسانه حضور می یابید ندای آزادی مطبوعات سر می دهید و اینکه قلم‌ها را نشکنید و دهانها را نبندید! البته ما به هیچ کدام از این سخنان کاری نداریم و راه قانونی خود را می رویم.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا