مدرس درس خارج حوزه:

اولیای الهی در لحظات سخت به طاغوت اعتماد نمی‌کردند/ بازگشت دوباره به مذاکرات نشانه ترس مسئولان است

بصیرنیوز، آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی در درس خارج روز گذشته خود، با اشاره به اوصاف اولیاء خدا، اظهار کرد: اولیای الهی به غیر خدا امید ندارند و از هیچ کس جز ذات مقدس حق نمی‌ترسند و در لحظات سخت و حساس فقط خدا را در نظر داشتند و به طاغوت اعتماد نمی‌کردند.

وی با اشاره به حکمت ۴۲۴ نهج البلاغه تصریح کرد: از خصائص اولیای الهی این است که چشم امید به کسی که شایستگی داشته باشد دارند و آن نیز فقط ذات مقدس خداوند است.

این مدرس درس خارج حوزه با اشاره به سخن رئیس جمهور جدید آمریکا(من یک سگ هاری دارم که اگر آنرا به جان شما بیاندازم شما مرعوب می‌شوید)، خاطرنشان کرد: اگر عده‌ای از این حرف‌ها بترسند و هراس به دل راه بدهند و نرم شوند و از اهدافشان کوتاه بیایند و اینطور بگویند که دوباره نمی‌خواهیم به سوی جنگ برویم و دوباره بروند مذاکره کنند و با این ادبیات صلح‌طلبانه پاسخ دهند، این روش اولیای الهی نیست، چرا که اولیای الهی از این تهدیدها نمی‌ترسند.

سیفی‌ با بیان اینکه هیچ مصدری و شخصی غیر ذات خدای متعال برای آنها قابلیت رعب و ترس ندارد، اظهار کرد: این شجاعت‌ها و امیدها شوخی نیست چرا که در گفتار ساده است.

وی افزود: در مرحله حساس تصمیم گیری، عمل کردن به آن خیلی سخت است و بسیاری در این لحظات پای‌شان می لرزد اما اولیاء الهی هیچ ترسی به دل راه نداده و محکم و استوار به مسیر خود ادامه می دهند چرا که شجاعت یکی از صفات ولی الهی وشخص ولی امر است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا