بصیرنیوز گزارش می دهد؛

ثبت جشن تکلیف به یاد ماندنی در دبستان شاهد شفیع‌زاده فریدونکنار + تصاویر

بصیرنیوز، خداوند، براى آنکه ما به سعادت برسيم و راه صحيح زندگى را بشناسيم، هم در وجود ما «عقل» قرار داده است و هم توسط پيامبران «دين» فرستاده تا با عمل به راهنمايي‌هاى عقل و دين، انسان‌هايى کامل و سعادتمند شويم. اين را هم بايد بدانيم که آنچه را خداوند بر ما «واجب» ساخته و از ما خواسته است که عمل کنيم، کارهاى نيک و سودمند و مفيد براى ما وجامعه است و آنچه را که «حرام» دانسته و از آن نهى فرموده است، کارهاى ناشايست و زيان آور است که براى جسم و روح ما ضرر دارد.

از اين جهت، کسى به سعادت مى رسد که در اجراى فرمان خدا کوشا باشد و به طور دقیق دستورهاى دينى را که دستور خداوند است، انجام دهد.

ما براى هر عيد يا هر مناسبت خوب که از طرف پروردگار، نعمتى به ما رسيده باشد، جشن مى گيريم تا بدين وسيله سپاسگزارى و شکر و شادى خودمان را نشان دهيم.

به تکليف رسيدن، يک عيد به حساب مى آيد، چون از نظر عقلى و جسمى به حدى رسيده ايم که خداوند به ما دستور مى دهد و ما خوشحاليم که خواسته ها و دستورهاى او را اطاعت کنيم و بنده شايسته او به حساب آييم و چه افتخارى از اين بالاتر؟ ما با «جشن تکليف»، نعمت‌هاى خدا را گرامى مى داريم و اين روز بزرگ را که در آن به سن تکليف رسيده ايم، به عنوان يک روز پرشکوه و خاطره اى به يادماندنى به ياد مى‌سپاريم.

خاطره جشن تکليف، يک خاطره شيرين تربيتى و معنوى است و به نظر می‌رسد باید کار به یادماندنی مدیریت مدرسه شاهد شفیع‌زاده را ستود که با چنین عمل الهی علاوه بر ثواب معنوی، شیرینی دنیوی را نیز برای مادران فردای این سرزمین و جامعه رقم زدند.

در مراسمی باشکوه و بی‌نظیر در فریدونکنار و در مدرسه شهید شفیع‌زاده که با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام جمعه، حسین منفردی سرپرست فرمانداری، سیدعظیم اسماعیل‌زاده مدیرآموزش و پرورش، جمشیدی مسئول بازرسی و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش، محمدی مسئول روابط‌عمومی، محسنی کارشناس قرآن و نماز، علی جعفری عضو انجمن و اولیا، خانم اسدالله زاده مدیریت، خانم زمانی معاونت و معلمان و خانواده‌های دانش‌آموزان این مدرسه برگزار شد، مادران آینده این سرزمین به سن تکلیف رسیدن خود را جشن گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا