امام جمعه فریدونکنار:

نقش مهم والدین در حفظ حجاب فرزندان/ لزوم تربیت فرزندان بر اساس آموزش آئینن‌های دینی

بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار در آئین معنوی جشن تکلیف دانش‌آموز دختر فریدونکناری، اظهار کرد: وقتی کسی به سن تکلیف می‌رسد خداوند به وی بسیار مقام با ارزش و شخصیت می‌دهد و به این افراد تکلیف داده تا با طهارت رو به قبله بایستد و با خداوند صحبت کند.

وی افزود: در جشن تکلیف جشن حضور در محضر خداوند برپا می‌شود و این توجه خداوند نیازمند رعایت حق پروردگار است.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: باید احترام خداوند را داشته باشیم به این صورت که وقتی خداوند به بنده خود تکلیف می‌کند که حجاب خود را نگه‌دارد و اگر این فرد از همین حالا با چادر بیرون برود پیش خداوند محبوب می‌شود.

جلالی گفت: والدین در زمینه حفظ حجاب فرزندان خود بسیار مسئولیت دارند و در روایتی آمده که پیامبر فرمود «وای بر پدر و مادران آخر زمان و کسی سوال کرد یا رسول الله از پدر و مادر یهود و نصارا گلایه داری فرمود نه و فرمود وای بر پدر و مادر مسلمان به دلیل آنکه زمانی می‌رسد که پدر و مادر به امور مادی فرزندان نهایت دقت را دارند اما به مسائل اخلاقی و دینی و شرعی آنان بی‌توجه هستند این‌ها بد‌تر از یهود و نصاری هستند.

وی افزود: والدین برای تربیت فرزندان خود زمان قرار دهند و در برنامه منزل از نظر برخورد و رفتار و چگونگی صحبت کردن فرزندان خود را راهنمایی کنند، فیلم‌هایی از طریق دستگاه‌های ارتباطی دست به دست می‌شود که خانواده‌ها باید به این مسائل اخلاقی توجه کنند.

جلالی خاطرنشان کرد: این بچه‌ها معصومند و آنها طهارت دارند اما این پدر و مادرها هستند که آنها را یهودی و نصرانی مسلک می‌کنند.

وی تصریح کرد: برخی پدر و مادرها تصور می‌کنند اگر فرزندان آنها چادر قرار دهد نماز بخواند و غذاهای حرام نخورند برایشان عیب است بنابراین پدر و مادرها بسیار مؤثر هستند.

امام جمعه افزود: معلمان و مادران نیز می‌توانند بسیار در آموزش آیین‌های دینی و تربیت فرزندان اثر داشته باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا