سرپرست فرمانداری فریدونکنار:

توجه به معنویت نقش عمده‌ای در رفع مشکلات جامعه بشری دارد

بصیرنیوز، حسین منفردی در آئین جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر مدرسه شهید شفیع‌زاده، اظهار کرد: خداوند در سوره توبه آیه ۲۱ وعده داد به همه کسانی که در مسیر معنویت و عبادت قدم برمی‌دارند وعده رحمات الهی و بهشت برین داد.

وی با بیان اینکه مربیان، معلمان و والدین علاوه بر اجر دنیا خداوند از حرکت پسندیده آنها راضی است، خاطرنشان کرد: این مراسم در سراسر مدارس شهرستان فریدونکنار در حال برگزاری است و این جشن تکلیف حرکتی زیبا که از پس از انقلاب در مدارس ایجاد شد.

سرپرست فرمانداری فریدونکنار با اشاره به اینکه در آیه قرآن آمده است که اگر نماز در جامعه اقامه شود فحشا و منکرات از جامعه دور می‌شود، تصریح کرد: حال چرا در جامعه خودمان این همه مشکلات وجود دارد، در بسیاری از مکان‌ها و زمان‌ها اقامه نماز انجام نشد و فقط نماز خوانده شد.

منفردی گفت: نماز شرایطی دارد که از جمله آن غصبی نبودن لباس و مکان نمازگزار است و حتی یک نخ دکمه غصبی باشد آن نماز نیست و اگر مال غیر حلال وارد سفره شود آن نماز باطل است بنابراین وظیفه معلمان و والدین در حرکت قشنگ در مورد بسیار خوب را مستمر کنیم به بچه‌ها و جوامع بشری بهره‌مند شود.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات جوامع بشری باید به معنویات بیشتر توجه کرد، گفت: در تاریخ آمده که سیدالبن طاوس از دانشمندان بزرگ شیعه نخستین فردی که در سال ۶۰۹ هجری برای فرزند خود به نام محمد جشن تکلیف برپا کرد و این روز را عید اعلام کرد و ما هم این روز را عید اعلام می‌کنیم و به همگان باید تبریک گفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا