رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار خبر داد

افتتاح مرکز درمانی ازباران و کلینیک ویژه بیمارستان فریدونکنار در بهمن‌ماه امسال/ ورود بیش از ۲۰ متخصص به بیمارستان فریدونکنار

بصیرنیوز، محمد نصرتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: آنفلوآنزای انسانی در این فصل شایع است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در این فصل نگران بیماری‌های شایع واگیر و ویروسی هستیم، گفت: این بیماری برای کودکان و افراد پرخطر مانند بیماران قلبی و غیره مشکل ایجاد می‌کند و ممکن است عوارض‌های دیگری دهد که خطرآفرین است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار خاطرنشان کرد: به همین منظور افراد پرخطر را به چکاپ و تزریق واکسن ترغیب می‌کنیم اما تا امروز این امر در فریدونکنار کنترل شده است.

نصرتی با اشاره به اینکه مرکز درمانی ازبارن را در ۲۲ بهمن افتتاح می‌کنیم، تصریح کرد: ساخت این مرکز به صورت مشارکتی شورای از سوی روستا و دانشگاه انجام می‌گیرد.

وی افزود: شبکه جامع سلامت به عنوان مرکز بهداشت شهری در ساختمان فرهمند به زودی آغاز به کار می‌کنند که از ۱۲ پزشک شهری فریدونکنار که ۴ پزشک دولتی هستند، سه نفر را در آنجا مستقر می‌کنیم و یک پزشک در ساختمان نصیری حضور دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار افزود: ۳ پزشک دندانپزشک نیز در ساختمان فرهمند مستقر می‌شوند.

نصرتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شایعات در خصوص آنفلوآنزای مرغی در این شهرستان، اظهار کرد: چند مرغ در یکی از روستاهای فریدونکنار تلفات داده شد که از سوی دامپزشکی پس از انجام آزمایش‌های تخصصی پاستورلا تشخیص داده شد وبه هیچ عنوان آنفلوآنزای مرغی نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه در این مدت ۲۰ متخصص وارد مجموعه بیمارستان شده است، گفت: ۲ پزشک متخصص پوست، ۳ اورتوپد، متخصص اورولوژی، روانپزشک در این بیمارستان مستقر هستند و خبرهای خوبی در خصوص پزشک مغز و اعصاب در راه است.

نصرتی گفت: پیش از عید امسال و در بهمن ماه کلینیک ویژه بیمارستان فریدونکنار افتتاح می‌شود.

وی افزود: مزیت این کیلینیک هزینه بسیار اندک برای درمان بیماری‌های عموم مردم است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل ما در بحث اورژانس است، به ساخت کلینیک شهید بصیر اشاره کرد و گفت: مجمع خیران وعده‌هایی دادند و در حال حاضر عقب‌نشینی کردند اما ساخت این کلینیک تا دو هفته آینده آغاز می‌شود.

نصرتی خاطرنشان کرد: ضریب اشغال تخت در فریدونکنار نسبت به سال‌های قبل بسیار افزایش یافته است که نشان‌دهنده اعتماد مردم فریدونکنار نسبت به بیمارستان از سال‌های گذشته شده است.

وی در پایان گفت: برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان، طرح وارنیش فلوراید و فیشور سیلانت در سال گذشته در سطح شهر انجام شد و امسال نیز این طرح در شهرستان در حال انجام است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا