مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار خبر داد

تشکیل کمپین مبارزه با بی‌سوادی در شهرستان فریدونکنار

بصیرنیوز، سیدعظیم اسماعیل زاده در جلسه کارگروه انسداد مبادی بی‌سوادی شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: باید به کمک هم در مقابل مجاری افزایش آمار بی‌سوادان قرار بگیرم.

وی تصریح کرد: تعداد بی‌سوادان و یا جاماندگان از تحصیل شهرستان فریدونکنار،آمار بالایی نیست و اگر بتوانیم مبادی بی‌سوادی را مسدود کنیم در مدت زمانی کوتاه شاهد ریشه کنی بیسوادی در این شهرستان هستیم.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار از جمع آوری و پالایش اطلاعات بی‌سوادان در این سطح شهرستان خبر داده و خواهان تکمیل اطلاعات بی‌سوادان فریدونکناری با همکاری اداراتی از جمله ثبت احوال شد.

اسماعیل زاده افزود: با توجه به وجود مشکلات متعدد در برخی از خانواده ها از جمله فقر مالی، طلاق، اعتیاد، پائین بودن سبد فرهنگی و غیره شاهد وجود تعدادی دانش‌آموز کار، ترک تحصیل، جامانده از تحصیل، بدسرپرست و بی سرپرست در شهرستان فریدونکنار هستیم.

وی تأکید کرد: تنها با همکاری تمامی سازمان‌ها و نهادهای تأثیرگذار شهری می‌توانیم بر این مشکل غلبه کرده و دانش‌آموزان هدف را که از سن ۶ تا ۱۱ سال هستند را به تحصیل برگردانیم.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار از شناسایی، جذب و نگهداری بی‌سوادان و افراد جامانده از تحصیل به عنوان سه محور اصلی دستور کار این کارگروه نام برد و اظهار کرد: در این رابطه نه تنها دست یاری به سوی سازمان‌های ذیربط دراز می‌کنیم بلکه از سمن‌های موجود در شهرستان نیز کمک گرفته‌ایم تا با این مقوله به طور جدی برخورد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری هلال احمر شهرستان ،به زودی شاهد اجرای کمپین مبارزه با بی‌سوادی در سطح شهرستان هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا