رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فریدونکنار خبر داد

کشف بیش از هزار و ۵۰۰ کالای قاچاق در فریدونکنار/ چهار اتحادیه در فریدونکنار ادغام شد

بصیرنیوز، اسماعیل اسماعیلی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: اولویت فعالیت‌های اداره صنعت، معدن و تجارت فریدونکنار، بازرسی و مبارزه با کالای قاچاق است.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از بازرسی برعهده اتاق اصناف سپرده شده است، تصریح کرد: بیشترین بازرسی‌ها در زمینه گران‌فروشی و کم‌فروشی است که اتاق اصناف باید ماهانه به صورت منظم آمار آن را به اداره صنعت، معدن و تجارت ارائه دهد.

رئیس اداره صنعت، معدن، و تجارت فریدونکنار با اشاره به اینکه تلفن ۱۲۴ شکایت مردمی این اداره نیز به پاسخگوی شکایت‌های مردمی‌است، خاطرنشان کرد: اولویت این بازرسی به دلیل حساسیت‌های موجود در زمینه آرد و نان، قاچاق کالا و بازرسی از واحدهای خدماتی است.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تشکیل هیئت امر به معروف و نهی از منکر با محوریت اتاق صناف در دو گروه ۱۰ نفره خانم و آقا در اتاق صنعت، معدن و تجارت، تشکیل شد.

وی تصریح کرد: در طول سال ۹۵ تقویم بازدید از محل کسب قاچاق کالا را برای عضو دستگاه کارگروه مبارزه با قاچاق فرستادیم و از تیرماه تا امروز بازدیدهای مشترکی انجام شد و با توجه به نزدیک بودن پایان سال در زمینه لوازم آرایشی و پوشاک ورود پیدا می‌کنیم و و در این زمینه خواستار همکاری بیشتر نیروی انتظامی هستیم.

رئیس اداره صنعت، معدن، و تجارت فریدونکنار با بیان اینکه ۱۹۳ بازرسی در برخورد با قاچاق کالا در فریدونکنار انجام شد، خاطرنشان کرد: در این بازرسی‌ها ۱۱ مورد پرونده تشکیل شد که ارزش ریالی آن ۸۵ میلیون ریال بوده است.

اسماعیلی افزود: هزار و ۷۵۶ مورد قاچاق کالا کشف شده است که سیگار، لوازم آرایشی و طلای خارجی از این موارد بوده است.

وی با اشاره به وجود برندهای خارجی در فریدونکنار، تصریح کرد: ۱۸ برند خارجی در فریدونکنار فعالیت می‌کردند که چند مورد از این برندها به دلیل استقبال نامناسب واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند، همچنین بعضی از این برندها نام خود را تغییر دادند و برخی نیز ادغام شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن، و تجارت فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نامه‌نگاری‌های انجام شده با شهرداری برای جمع‌آوری پدیده سد معبر، گفت: با وجود مکاتبات فراوان، شهرداری در زمینه سدمعبر ورود پیدا نکرده است و به نظر می‌رسد فرمانداری باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

وی همچنین به برگزاری ۱۰۰ درصدی انتخابات تا پایان امسال خبر داد و اظهار کرد:  ۲۸ اتحادیه تا به امروز انتخابات خود را برگزار کردند.

اسماعیلی گفت: به دلیل ادغام اتحادیه قصابان و رستوران‌داران و ادغام فرش در اتحادیه گونی‌دوزان این انتخابات تا پایان سال انجام می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا