رئیس اداره بندر فریدونکنار مطرح کرد

کاهش ۲۵ درصدی فعالیت بندری در کشور/ موافقت با دریافت تسهیلات ۲۳ میلیاردی شرکت خصوصی بندر فریدونکنار

بصیرنیوز، سیدجواد اوصیاء در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: در ابتدای حضورم در بندر خصوصی فریدونکنار با مشکلاتی مانند تعویق ۷ ماهه حقوق پرسنل و لایروبی حوضچه و کانال روبه‌رو بودیم.

وی با بیان اینکه با حمایت‌های مسئولان و مدیران شرکت، چهارماه از حقوق معوقه پرداخت شد اما دوماه است که دوباره به مکانیسم قبلی بازگشته است، تصریح کرد: مهم‌ترین دلیل این معوقه‌ها عدم حضور کافی کشتی و رکود اقتصادی حاکم بر جامعه است.

رئیس اداره بندر فریدونکنار با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد فعالیت بندری در کشور کاهش پیدا کرد و امسال نیز نسبت به سال گذشته تا به اینجای سال کمتر شده است، خاطرنشان کرد: بنادر خصوصی به دنبال دریافت تسهیلات هستند تا کارهای آنها رونق داشته باشد اما در این زمینه با مشکل مواجه شدند.

اوصیاء با اشاره به اینکه برای هر بار لایروبی مبلغ ۲ میلیارد تومان هزینه دربر می‌گیرد، گفت: تا لایروبی صورت نگیرد کشتی‌های با عمق متوسط و بالاتر نمی‌توانند پهلو بگیرد و این رونق بندر را با مشکل مواجه می‌کند.

وی افزود: با حمایت مسئولان مشکل شرکت خصوصی حاضر در بندر فریدونکنار برای دریافت تسهیلات در حال برطرف شدن است و به نظر می‌رسد با دریافت تسهیلات ۲۳ میلیارد تومانی موافقت شده است.

رئیس اداره بندر فریدونکنار با بیان اینکه بندر موتور محرک اقتصادی این شهر محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این شهر صنعتی نیست، امید مردم این منطقه به بندر بوده است و به نظر می‌رسد باید مشکلات زیرساختی آن برطرف شود.

اوصیاء در پایان افزود: به دنبال آن هستیم تا با رفع تمامی مشکلات این بندر، به ظرفیت اسمی یک میلیون تن در سال برسیم و باید در این زمینه تمامی مردم و مسئولان برای رفع مشکل تلاش کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا