کرمی: میلاد بیگی تک ستاره‌ای در تکواندوست

بصیرنیوز، یوسف کرمی در برنامه مردم و ورزش درباره نتایج به دست آمده تیم ملی تکواندو در رقابت‌های جام جهانی اظهار کرد: طبیعی بود که تکواندو ایران بعد از المپیک ریو نتایج ضعیفی را به دست آورد اما می‌توانستیم بهتر عمل کنیم و با نفرات بهتری که انتخاب می‌کردیم نتایج بهتری را کسب کنیم. درست است که به ترکیه و کره نتایج را واگذار کرد اما تیم آذربایجان با درخشش میلاد بیگی توانست پیروزی را کسب کند. در بازی مقابل ترکیه  از حدود سی امتیازی که آذربایجان به دست آورد بیگی ۲۷ امتیاز  و در مقابل کره نیز ۱۷ امتیاز را بیگی به تنهایی کسب کرد.

او در ادامه افزود:‌ انتقاد در بعضی جاها درست است اما گاهی اوقات باید واقع بینانه  نگاه کرد. تمام امتیاز های مهم تیم  آذربایجان را بیگی کسب کرد این یعنی این بازیکن تک ستاره است. تک ستاره‌ای که هر چند وقت یک بار در ورزش جهان ظهور می‌کند و نمی توان گفت این موفقیت تنها برای آذربایجان است علی رغم این که مهماندوست زحمات بسیاری را کشید اما بیگی به تنهایی توانست امتیازهای بسیاری را کسب کند.

وی در ادامه درباره کسب عنوان بهترین مربی جهان توسط رضا مهماندوست بیان کرد: بسیار طبیعی است زمانی که تیمی قهرمان جهان شود مربی آن تیم نیز بهترین مربی جهان می‌شود. در توانایی‌هایی مهماندوست شکی وجود ندارد.

کرمی در پاسخ به این سوال که خود شما نیز با سرمربی گری رضا مهماندوست موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده‌اید و نمی توان گفت این موفقیت‌ها اتفاقی است؟ پاسخ داد:  کسب این موفقیت‌ها توسط مهماندوست اتفاقی نیست وقتی نتیجه‌ای کسب می‌شود همه دست به دست هم می دهند. رضا مهماندوست مربی خوبی است و به عنوان یک مربی مدیر خوبی نیز است و همین مدیریت خوب باعث کسب نتایج خوب شد.

کرمی در پاسخ به این سوال که از سال ۱۳۹۰ بعد از قهرمانی در کره تکواندو ایران دیگر روی خوش ندید و هچنین درباره استعفاهای ذوالقدر و مقانلو پاسخ داد: متاسفم که این روزها تکواندو ایران حال و روز خوبی ندارند و همه باید دست به دست هم دهیم و راه حلی را پیدا کنیم تکواندو ایران مختص به یک و یا دو شخص خاص نیست، شعار ما همیشه  این بوده که تکواندو متکی به یک نفر نیست، باید از همین دو نفر استفاده کرد و نقاط ضعف را بپرسیم تا مربیان بعدی نیز روی کار می آیند از تجربیات آنها استفاده کنند و مشکلات حل شود.

او همچنین درباره کوچ تکواندو کاران ایرانی به آذربایجان گفت: این نکته قابل تامل است که چرا مهره های خود را از دست می دهیم. این یک نقطه تاریک در ورزش کشور ما است که مسئولین باید رسیدگی کنند ما می توانیم در تکواندو بسیار پیشرفت داشته باشیم.

قهرمان سابق تکواندو جهان در پایان گفت: تکواندو ما از ابتدای همیشه خوب بوده است و عناوین نائب قهرمانی و قهرمانی را همیشه در کارنامه خود داشته است و این نخستین بار  است که دست خالی از رقابت‌ها باز می گردد امیدوارم خانواده  تکواندو یک دل شود و همه دست به دست هم دهیم چرا که تکواندو ما پتانسیل بالایی دارد وبا  در اختیار داشتن بهترین مهره‌ها می توانیم نتایج بهتری را کسب کنیم اما کار سختی را در پیش داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا