مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران در گفت و گو با بصیرنیوز؛

تهدید جنگ آمریکا به ایران فرصتی برای عقب نشینی داخلی‌های کج فهم است

بصیرنیوز، شکرالله رضازاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: ایران در مراحل نخست مذاکرات عقب نشینی کرد حال دشمن نیز گستاخ‌تر شد و از آنجایی که در مراحل اولیه برجام رئیس جمهور اعلام کرد از همان ابتدای امضای برجام  تحریم‌ها لغو نمی‌شود در این حالت باید بپذیریم که دشمن نیز به تعهدات خود عمل نمی‌کند.

وی افزود: رئیس جمهور برجام را امضا کرد اما تحریم‌ها لغو و حتی تعلیق هم نشد و پس از آن بیان کردند که از روز عملیاتی شدن برجام تحریم لغو می‌شود اما بازهم اینطور نشد در حالی که طرف ایرانی همچنان به تعهدات خود عمل کرد.

مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران، تصریح کرد: در آموزهای دیدنی نیز آمده است که به تعهد خود عمل کنیم اما هنگامی کسی می‌تواند به تعهد خود عمل کند که طرف مقابل هم قدمی بردارد.

رضازاده اظهار کرد: اوباما در سخنانش اعلام کرد باید تمدید تحریم‌ها ادامه پیدا کند در حالی که رئیس جمهور کشور ایران نامه‎ای به ظریف و صالحی ارسال می‌کند که این نامه در حد نوازشی برای دشمن است و هنگامی که اینگونه باشد دشمن نیز گستاخ تر می‌شود در حالی که طرف ایرانی باید مقتدارانه‌تر برخورد می‌کرد.

وی گفت: در کشورمان مسئولان باید در برابر آمریکا مقاومت می‌کردند همانند روزگار جنگ که  استراتژی آن که موشک بود باید در جوابش موشک پرتاب می‌شد تا توازن قدرت ایجاد شود و سپس در پشت میز مذاکره به بحث بپردازند.

مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران با اشاره به اینکه برجام را مسئولان با کوتاه آمدن و نوازش بر سر دشمن به این مرحله کشاند، افزود: با توجه به اینکه کارشناسان به رئیس جمهور تأکید کردند که این نامه نوازش است اما وی این نامه‌ها را جز اقتدارات خود در برابر دشمن اعلام می‌کند و حال سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که نامه رئیس جمهوری ایران ناقض برجام نیست که این نشان از نوازش فراوان به دشمن که در این حالت دشمن بسیار گستاخ‌تر از گذشته خود را نشان داد.

رضازاده درباره پیش‌بینی جنگ آمریکا در برابر ایران، گفت: جنگ با ایران به جوک شباهت دارد، آقای ترامپ در هنگام انتخابات به طور رسمی اعلام کرد ما نباید به کشورهای دیگر لشکرکشی می‌کردیم و به جای هزینه لشکرکشی می‌توانستیم ۶ بار آمریکا را بسازیم که این تهدیدها شوی تبلیغاتی است.

وی با اشاره به اینکه برای جمهوری اسلامی ایران دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان فرقی ندارد، خاطرنشان کرد: از زمان انقلاب تاکنون ۶ رئیس جمهور روی کار آمدند که سه رئیس جمهور دموکرات و سه نفر جمهوری‌خواه که بدترین اتفاقات در زمان دمکرات‌ها  اوباما، کلینتون و کارتر بود.

مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران، با اشاره به اینکه اگر چنانچه جنگی هم در ایران رخ دهد امکانات ایران بیش از زمان انقلاب است، اظهار کرد: دشمن چون اقتدار نظامی و مردمی ایران را می‌داند  تاکنون چنین اقدامی را عملی نکرد و در ایران با تمامی کاستی‌هایی که نظام دارد اما مردمش همراه این نظام هستند.

این مسئول، افزود: این تهدیدهای دشمن موجب می‌شود تا فضایی ایجاد شده تا داخلی‌های کج فهم فرصت را در اختیار دشمن قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا