کلید آزادی الرقه سوریه کجاست؟

بصیرنیوز،یحیی رسول سخنگوی عملیات آزادسازی نینوا در اظهاراتی رسانه ای گفت نصف اراضی استان نینوا درجریان عملیات نیروهای مشترک عراقی از ۱۷ اکتبر سالجاری میلادی آزاد و از لوث وجود داعش تروریستی پاکسازی شده است.

وی در تشریح آخرین اوضاع جنگ در میدان های نبرد در استان نینوا گفت هم اکنون داعش در شهر موصل محاصره شده و کلیه راه های ارتباطی و امدادی این گروه تروریستی به سوریه قطع شده است و نیروهای الحشدالشعبی محور غربی عملیات را تا مرزهای سوریه در کنترل خود دارند.
کلید آزادی الرقه سوریه کجاست؟
این مقام ارشد نظامی عراق همچنین تاکید کرد که از ۵۶ محله بخش شرقی شهر موصل در ساحل چپ دجله بطور کامل آزاد شده و از نظر نظامی داعش در استان نینوا سقوط کرده است.
یحیی رسول ضمن تاکید بر اهتمام نیروهای عراقی به حمایت از جان غیر نظامیان و حفظ زیربناهای شهری، تاکید کرد که عملیات بصورت دقیق و مرحله ای ادامه دارد.
یحیی رسول همچنین در خصوص نقش و تاثیر عملیات جاری در استان نینوا، گفته که عملیات جاری کلید آزادی الرقه سوریه به عنوان پایتخت تروریست های داعش است، بویژه پس از آنکه ارتش سوریه توانسته در روزهای اخیر حلب را از کنترل تروریست های تکفیری آزاد کند.
در همین حال بخش تبلیغات و رسانه ای الحشدالشعبی (نیروهای بسیج مردمی) عراق نیز روز پنجشنبه نقشه ای از مناطق پاکسازی شده استان نینوا را منتشر کرد که نشان می دهد ، اندکی بیش از نصف اراضی این استان هم اکنون تحت کنترل نیروهای مشترک عراقی است و بخش وسیعی از شهر موصل نیز بویژه در ساحل چپ دجله (بخش شرقی شهر) آزاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا