روحانی در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌:

جریانات تکفیری به‌ نام پیامبر رحمت، چهره دین را به ترور و خشونت آلوده کرده‌اند

بصیر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز (شنبه) در دیدار مسئولان نظام، میهمانان سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، سالروز ولادت شریف و نورانی پیامبر اسلام(ص) را روز دعوت به حق و همه فضائل اخلاقی دانست.

وی افزود: سیره پیامبر اکرم(ص)، وسط‌گزینی بین حق و باطل نبود، بلکه ایشان در عرصه حق، یعنی بهترین مسیر را انتخاب می‌کرد و معنای اعتدال نیز همین است.

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم افزایش پیشرفت مادی و معنوی در کنار یکدیگر گفت: امروز اقبال جوانان کشور به معنویت و حضور پرشور آنان در عرصه‌های معنوی بیش از گذشته شده و در عرصه پیشرفت مادی نیز براساس گزارش بانک مرکزی، رشد اقتصادی کشور در شش ماهه اول سال به هفت ممیز چهار دهم درصد رسیده است.

روحانی همچنین در خصوص اوضاع منطقه با اشاره به برخی گروه‌ها و جریان‌ها که به‌ نام پیامبر رحمت، چهره دین را به ترور و خشونت آلوده کرده‌اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت‌های مظلوم منطقه در مقابل تروریسم ایستاده و خواهد ایستاد.

رئیس‌جمهور با انتقاد از برخی دولت‌های اسلامی که از موفقیت‌های مردم و ارتش در عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم اظهار نگرانی و ناراحتی می‌کنند، افزود: متأسفانه برخی دولت‌های اسلامی به‌جای آنکه نگران مردم مظلوم سوریه و زنان و کودکان و مجروحان و آوارگان در حلب باشند، نگران سرنوشت تروریست‌ها و به‌دنبال سالم خارج‌شدن آنها از حلب هستند.

روحانی، سیره و راه پیغمبر اکرم(ص) را مبارزه با ظلم و تجاوز خواند و گفت: واگرایی کشورهای اسلامی، آنها را از عظمت و پیشرفت باز می‌دارد و تنها راه نجات دنیای اسلام، همگرایی و اتحاد است.

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا