در پی آزادسازی کامل حلب؛

روزنامه واشنگتن‌پست بالاخره تجاوز تروریست‌ها به سوریه را پذیرفت/ معارضان در سوریه ظهور نکردند

بصیر، چندین ماه است که تروریست‌های مورد حمایت ایالات متحده، ترکیه و متحدانش خلیجی آمریکا شکست‌های پی‌درپی‌ای در سوریه متحمل و همچنین شهر حلب متحمل می‌شوند. رسانه‌ها و سیاست‌مداران غربی نیز برای حمایت از تروریست‌ها عملیات حلب را حمله به ساکنان این شهر خواند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله‌ای با عنوان «پایان بازی حلب، سرنوشت سازترین نبرد در جنگ سوریه» تاکید کرد که معارضان سوری از تابستان سال ۲۰۱۲ در حلب دست به شورش زدند.

گلوبال ریسرچ با بیان این مطلب نوشت: این جمله آخر نشان می‌دهد که حلب هیچ گاه صحنه ظهور اعتراضات نبوده است و این تروریست‌های جبهه النصره بودند که به حلب تجاوز کردند.

واشنگتن پست همچنین یک دروغ رسانه‌ای که پیش‌تر در مورد جنگ سوریه و حلب تکرار می‌کرد را تصحیح کرد. این روزنامه آمریکایی در مطالب خود مدعی می‌شد که ۲۵ هزار غیرنظامی در مناطق تحت تصرف معارضان در شرق حلب گیر افتاده‌اند، اما اکنون می‌نویسد: دیپلماسی دقایق آخر برای نجات ده‌ها هزار مردمی که در جنگ گیر افتاده بودند به توافق آتش‌بس با معارضان انجامید.

ده‌ها هزار بسیار بیشتر از ۲۵ هزار است که رسانه‌های غربی از جمله واشنگتن پست تکرار می‌کرد.

واشنگتن پست در لیبی و عراق نیز همین استراتژی را دنبال کرد و به قصد اطلاعات نادرست را به دست عموم می‌رساند تا مداخله مستقیم نظامی آمریکا برای سرنگونی دولت‌ها را توجیه کند و قانع کننده نشان دهد.

گلوبال ریسرچ در پایان نوشت: اکنون که شهر حلب به طور کامل آزاد شده وظیفه رسانه‌ها این است که دروغ‌های رسانه‌های غربی را برملا کنند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا