بیماری شایعی که بیشتر سراغ مردان می‌رود

بصیرنیوز،

محققان دانشگاه Royal Holloway University با بررسی سیستم ایمنی و پاتو‍ژن های بدن زنان و مردان دریافتند بدن مردها از زن ها ضعیف تر است.

اینکه مردها هنگام بیماری بیشتر دچار ضعف و علائم حاد می شوند تظاهر نیست و واقعاً بیماری با شدت بیشتری در آنها بروز می کند، سیستم ایمنی بدن زنان به دلیل توانایی آنها در باروری و به دنیا آوردن نوزاد قوی تر از مردها است و ویروس ها با شدت کمتری به بدن آنها حمله می کنند، همچنین دوران بیماری و نقاهت در زنان کمتر از مردها است.
همچنین مقاومت بدن زنان هنگام ابتلا به انواع سرطان از آقایان بیشتر است و آنها طول عمر بیشتری به نسبت مردها دارند و می توانند تعداد جلسات بیشتری از شیمی درمانی را پشت سر بگذارند.
براین اساس کارشناسان توصیه می کنند مادران نوزادان خود را با شیر مادر تغذیه کنند تاسیستم ایمنی بدن آنها تقویت شود و در بزرگسالی کمتر در معرض ابتلا به بیماری ها قرار بگیرند، همچنین افراد بزرگسال بویژه آقایان رژیم غذایی سالمی داشته باشند و ورزش منظم انجام دهند و هنگام ابتلا به بیماری آن را نادیده نگیرند و حتماً به پزشک مراجعه کنند.
یکی از اشتباهات افراد بویژه آقایان ناپرهیزی هنگام بیماری است که باعث کند شدن روند درمان بیماری و بی اثر شدن دارو ها می شود، عدم استعمال دخانیات در افراد سیگاری هم یکی دیگر از مواردی است که سبب بهبود سریع بیماری می شود.
و درنهایت اگر مستعد ابتلا به بیماری های فصلی از جمله سرما خوردگی و آنفلوآنزا هستید تحت نظارت پزشک نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا