توضیح فیفا درباره سردرگمی توسط «داور ویدئویی»

بصیرنیوز،در بازی روز پنجشنبه رئال‌مادرید و کلوب آمه‌ریکای مکزیک در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های جهان که به پیروزی ۲ بر صفر کهکشانی‌ها انجامید، اتفاق عجیبی رخ داد. در این دیدار کریستیانو رونالدو در سومین دقیقه از وقت‌های تلف شده نیمه دوم در یک ضد حمله و در موقعیتی مشکوک به آفساید گلی به ثمر رساند که انریکه کاسرس، داور اروگوئه‌ای بازی با چندین ثانیه تعلل آن را آفساید اعلام کرد.

بلافاصله پس از این اتفاق در حالی که بازیکنان کلوب آمه‌ریکا بازی را از سر گرفتند تا شاید در لحظات پایانی از شکست فرار کنند، انریکه در سوت خود دمید و دوباره بازی را متوقف کرد چرا که دستیاران او با استفاده از فناوری بازبینی تصاویر تلویزیونی به اشتباه کمک داور برای اعلام آفساید پی بردند و از طریق بی‌سیم این موضوع را به اطلاع داور رساندند تا پانصدمین گل دوران بازیگری رونالدو در رده باشگاهی تأیید شود.
جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در توضیح اینکه چرا فناوری «کمک داور ویدئویی» یا همان (VAR) در دیدار اخیر رئال‌مادرید در جام باشگاه‌های جهان موجب سردرگمی داور مسابقه شد، گفت: علت این موضوع این بود که یکی از افرادی که پای دستگاه «کمک داور ویدئویی» بود به اشتباه دکمه‌ای را فشار داده که میکروفن VAR برای ارتباط با داور مسابقه را باز کرد و همین باعث بروز اشتباه در تصمیم داور شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا