دستان پشت پرده حامی متخلفان نجومی

بصیرنیوز،روح الله داداشی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حقوقهای نجومی از مسائل مهمی است که نتیجه رسیدگی به آن برای مردم روشن نشد و سؤالات در ذهن مردم باقی ماند، گفت: مجلس روند رسیدگی به پرونده حقوق های نجومی را به درستی طی نکرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: این پرونده به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع شد و با پیشنهاد رئیس مجلس پیش نویس طرحی در ۱۰ بند تهیه شد تا منافذ سوءاستفاده از قانون برای دریافت حقوق های نجومی بسته شود.

وی با بیان اینکه این طرح جامع و مانع نبود، گفت: قانون خدمات کشوری پیچیدگی های زیادی دارد و با چند جلسه نمی توان این قانون را مورد بررسی قرار داده و منافذ سوءاستفاده از آن را بست.

نماینده مردم آستارا با بیان اینکه وظیفه کمیسیون اصل ۹۰ رسیدگی به شکایات از طرز کار قوا است، گفت: رئیس مجلس باید دستور کاری در بررسی تخلفات پرونده های حقوق های نجومی را به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع می داد تا پرونده های تخلفات مورد بررسی قرار می گرفت و مشخص می شد چند نفر از مدیران وزارتخانه ها حقوق های نجومی دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ کار اصلی خود را انجام نداده است، گفت: کمیسیون اصل نود تنها طرح ۱۰ بندی را تهیه کرد که مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفت و نمایندگان نیز با رای ندادن به آن اعتراض خود را اعلام کردند و رویه هیات رئیسه مجلس در پرونده های نجومی با شکست مواجه شد.

روح الله داداشی اظهار داشت: پرونده حقوق های نجومی باید تک به تک در کمیسیون اصل ۹۰ مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود چه کسانی تخلف کردند و حقوقشان باید برگردانده شود.

وی گفت: دستانی در هیات دولت و هیات رئیسه مجلس اجازه نمی دهند پرونده تخلفات حقوق های نجومی بررسی شود و پرونده را از راه درست منحرف کرده و از متخلفات حمایت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا