پیوس: پرسپولیس حرفی برای گفتن نخواهد داشت

بصیرنیوز، فرشاد پیوس در خصوص جدایی امید عالیشاه و احمد نوراللهی و احتمال حضور آنها در تیم تراکتورسازی گفت: پرسپولیس اول فصل خوب بسته شده بود و فوتبال خوب و سرحالی هم انجام می‌داد اما در همه جای دنیا در زمان نقل و انتقالات بازیکنانی می‌روند و بازیکنان دیگری می‌آیند. این دو بازیکن هم دلشان با پرسپولیس است اما به خاطر انجام دادن خدمت سربازی مجبور به جدایی شدند وگرنه من با آنها در ارتباط بودم و می‌دانم که دوست نداشتند از تیم جدا شوند. با این همه به نظر من باشگاه باید برای این دو بازیکن که از سرمایه‌های پرسپولیس بودند جایگزین‌های خوبی بیاورد.

وی ادامه داد: مطمئنا با رفتن این بازیکنان و در صورتی که بازیکن جایگزین و مناسبی جذب نشود پرسپولیس نه تنها  در لیگ بلکه در آسیا هم ضعیف شده و حرفی برای گفتن نخواهد داشت. عالیشاه و نوراللهی سهم زیادی در موفقیت‌های پرسپولیس داشتند و با رفتن آنها به تراکتورسازی حتما این تیم قوی می‌شود. به نظر من قانون استفاده از بازیکنان سرباز باید برای همه تیم‌های یکسان باشد و نباید همه بازیکنان خوب و سرباز به یک تیم بروند. به نظر من این موضوع به ضرر تیمی مثل پرسپولیس می‌شود و اگر همین‌طور پیش برویم به سرازیری خواهیم افتاد چراکه مطمئنا در طی فصل بازیکن مصدوم و محروم خواهیم داشت. به اعتقاد من همه بازیکنان نباید فقط به تراکتورسازی بروند و می‌توان با وضع یک قانون شرایط به گونه‌ای باشد که همه تیم‌ها بتوانند از بازیکنان سرباز استفاده کنند. از طرف دیگر مدیران باشگاه باید به دنبال جذب بازیکنانی همچون سروش رفیعی و اشکان دژاگه باشند تا ضعف تیم پوشش داده شود.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه بازیکنان به نظر می‌رسد به دلیل نیمکت‌نشینی خود را سرباز کرده‌اند تا به تیمی بروند که بتوانند بازی کنند، اظهار داشت: به هر حال بازیکنان دوست دارند که بازی کنند و برانکو هم نباید شرایط را به گونه ای فراهم می‌کرد که فقط ۱۳-۱۴ بازیکن در این تیم بازی کند. برانکو نباید بازیکنی مثل نوراللهی را دقیقه ۸۵ به بازی می‌آورد. استفاده از بازیکنان به هنر مربی برمی‌گردد. شما ببینید تیم‌هایی مثل رئال مادرید و بارسلونا هم بازیکنان بزرگی روی نیمکت دارند اما مربی آنها با هنرش همه بازیکنانش را نگه می‌دارد.

پیوس در پاسخ به این سوال که از ابتدای فصل شنیده می‌شد که عالیشاه رابطه خوبی با برخی بازیکنان ندارد و به نظر می‌رسد با سرباز کردن خودش قصد داشته در این شرایط از تیم فاصله بگیرد، تصریح کرد: باور کنید من از این مسئله خبر ندارم و اولین بار است که این موضوع را می‌شنوم اما بازیکنان وقتی قراردادی می‌بندند باید به قرارداد خود متعهد باشند. به اعتقاد من این مسائل به هنر مدیریت باشگاه و کادر فنی برمی‌گردد که شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که همه بازیکنان شانس بازی کردن داشته باشند و چنین شرایطی پیش نیاید. برانکو باید با هنرش همه بازیکنان را نگه دارد. به هر حال این دو بازیکن بازیکنان کوچکی نیستند و نقش زیادی در موفقیت‌های تیم داشتند. از طرفی برانکو هم تیم خوبی را ساخته و به اعتقاد من به جز بازی با ذوب‌آهن سرخپوشان در سایر بازی‌ها خوب کار کردند.

وی در مورد مواردی که در خصوص ترکاشوند معاون اقتصادی باشگاه که دو بازیکن اوکراینی را جذب پرسپولیس کرد تا به انتقادها هیچ پاسخی نمی‌دهد، تصریح کرد: این دو بازیکن اوکراینی که همه می‌دانند در حد و اندازه های پرسپولیس نیستند اما به اعتقاد من این دو نفر حتی به درد لیگ یک ما هم نمی‌خورند. ترکاشوند باید جوابگوی نقل و انتقالات باشگاه باشد چون او مسئول نقل و انتقالات بوده و بازیکنان با نظر او جذب تیم شده بودند. ترکاشوند باید به هواداران پاسخ دهد که چرا پول‌های کلانی برای دو بازیکن هزینه کرده که هیچ بازخوردی نداشته است. آیا هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس از این مسائل باخبر است؟ به نظر من جذب این دو بازیکن به دلیل خودمحوری مدیریت باشگاه و ترکاشوند بوده است. از طرف دیگر حرف و حدیث‌هایی هم درباره این دو بازیکن اوکراینی و فشار برای بازی کردن آنها شنیده می‌شود که بهتر است آقایان خودشان در این خصوص پاسخ دهند. آنها باید به هوادارانی که در گرما و سرما روی سکوها تیم را تشویق می‌کنند پاسخ دهند که چرا چنین بازیکنان بی‌کیفیتی جذب تیم شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا