انتقاد باشگاه پرسپولیس از عالیشاه و نوراللهی

بصیرنیوز،علی اکبر طاهری در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: در این مدت تلاش کردیم برای پرهیز از ایجاد تنش و همچنین حفظ آرامش تیم بسیاری از گلایه‌ها و ناراحتی‌ها را پیش خودمان نگه داریم و همزمان آنچه می‌توانیم، به انجام برسانیم؛ اما اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که باید یکسری از مسائل را برای تنویر افکار عمومی مطرح کنیم. این حق هوادار پرسپولیس است که وقتی از او می‌خواهیم تیم را حمایت کند در چنین زمان‌هایی هم حقایق را بداند. اگر طرح بعضی مطالب نیز به زمان و مکان دیگری موکول می‌شود فقط و فقط به خاطر مصالح پرسپولیس و هواداران است.

وی ادامه داد: ما از ابتدای فصل وقتی مشغول بستن تیم شدیم برنامه‌ای دو ساله را به اتفاق آقای برانکو دنبال می‌کردیم. برنامه‌ای که در آن دورنمای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا دیده شده بود. وقتی با نفراتی که این روزها درباره آنها مطالب زیادی مطرح می‌شود صحبت می‌کردیم دقیقاً این موارد مطرح شد. جای بسی تعجب دارد که چرا این افراد اکنون خودشان را مشمول می‌کنند تا تعهدی که داشتند را اجرا نکنند! چرا در همان زمان چنین تصمیمی را مطرح نکردند و حتی از احتمال آن سخن نگفتند تا پرسپولیس و بیش از ۳۰ میلیون هوادارش روی آن مسائل فکر کنند؟!
طاهری در ادامه گفت: ابتدای فصل برای ما سه ملاک وجود داشت. قبل از هر چیز مدارک و مستندات قانونی مهم بود که در این ارتباط اسناد لازم از جمله معافیت تحصیلی موجود است. این مدارک بیانگر آن بود و هست که این نفرات اگر می‌خواستند و بخواهند با پرسپولیس همراه باشند، مشکلی وجود نخواهد داشت. ملاک‌های دیگر ما صحبت‌های این بازیکنان و قرارداد رسمی فیمابین بود. ما بر اساس همه این موارد روی برنامه دو ساله خود به توافق رسیدیم.
سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: وقتی چنین اتفاقی روی می‌دهد و بازیکن خودش را مشمول می‌کند و باشگاه را در مقابل عمل انجام شده قرار می‌دهد معلوم است آن عرق و تعصبی که صحبتش می‌شود وجود ندارد یا حداقل اینکه کمرنگ شده است. این نفرات بدون اطلاع باشگاه اقدام به چنین کاری کرده‌اند تا به این نتیجه برسیم که پرسپولیس و هوادارانش برای آنها در اولویت چندم قرار دارند. اینکه مرتب بگوییم و بنویسیم هوادار و پرسپولیس، عاشقتان هستیم کار آسانی است. دشوار این است که در عمل به علایق پایبند باشیم. نمی‌گوییم آنها چنین نبودند و نیستند ولی به نظر این احساسات کمرنگ شده است و چنین اتفاقاتی، در زمانی روی می‌دهد که امکان جبران آن برای باشگاه بسیار دشوار خواهد بود. باور داریم باید فرهنگ اجرای  تعهد و عمل به حرف در فوتبال ما و نزد فوتبالیست های ما ایجاد شود. باید اخلاق حرفه‌ای و اسلامی حاکم شود، بخصوص باید فرهنگ صداقت در قبال هوادار داشته باشیم. نمی‌شود هر کاری خواستیم انجام بدهیم و هنگامی که نیاز بود با تهییج احساسات هواداران از آنها استفاده کنیم. به اعتقاد ما چنین رفتاری در قبال هواداران روا نبوده و نیست.
سرپرست باشگاه پرسپولیس در ادامه صحبتهای خود تصریح کرد: از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس روی کلیت این مسئله نیز بحث دارد. اگر قرار است بازیکن سرباز در لیگ حرفه‌ای ما بازی کند چرا قاعده و ضابطه‌ای معقول نداشته باشیم؟! چرا ما باید یک بازیکن را آماده کنیم و بعد او را به رقبای نزدیک خود بدهیم که علیه ما مورد استفاده قرار بگیرند؟!
وی در ادامه افزود: سوال ما این است که چرا پرسپولیس به عنوان یکی از سرمایه‌های معنوی و اجتماعی بزرگ این مملکت که بیشترین تعداد مردم ایران هوادارش هستند و پرسپولیسی که صد در صد دولتی است، نمی‌تواند از سرباز این مملکت که بازیکن خودش است استفاده کند! پرسپولیسی که باید به عنوان نماینده ایران از آبرو و اعتبار فوتبال این کشور در مجامع بین‌المللی دفاع کند و به خاطر سابقه و تعداد هوادارانش بیش از دیگر نمایندگان مورد توجه این مجامع قرار گیرد. چگونه می‌شود که بازیکن سرباز خودمان به چنین تیمی روا نباشد.
طاهری عنوان کرد: چالش دیگر ما این است که چرا باید یکسری از دلال‌ها این چرخ و گردونه را بچرخانند؟ چرا سرنوشت فوتبال این مملکت به جای فدراسیون و دیگر مراجع فوتبال باید در قهوه‌خانه‌ها یا فروشگاه‌های کفش و کتانی رقم بخورد؟!
وی اظهار داشت: سخن دیگر ما با کسانی است که این روزها بابت این اتفاقات خوشحال هستند. آنها یا ذینفع هستند و شادی می‌کنند یا با پرسپولیس مساله دارند و دچار شعف شده‌اند. می‌خواهم با آنها و کسانی که فکر می‌کنند با بهره‌برداری از این مسائل به هدف می‌رسند بگویم آنچه امروز می‌سازید روزی بر سر خود شما ویران خواهد شد. این بدعتی که می‌گذارید یا از آن بهره می‌برید روزی گریبان خودتان را می‌گیرد. ناراحتی‌ها و دل‌های شکسته هواداران ما همینجا ختم نمی‌شود، پس خوشحال نباشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا