قاتل کارلوف چطور وارد نمایشگاه آنکارا شد؟

بصیرنیوز،

شهرداری آنکارا اعلام کرد که مامور پلیس ترکیه که سفیر روسیه را در نمایشگاهی در مرکز آنکارا ترور کرده، با کارت شناسایی پلیس و در حالی که مسلح بوده وارد این محل شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شهرداری آنکارا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مولود مرت آلتینتاس ۲۲ ساله عامل اصلی ترور آندری کارلوف سفیر روسیه در ترکیه، با استفاده از کارت شناسایی پلیس و در حالی که مسلح بوده وارد نمایشگاه هنری در آنکارا شده و اقدام به ترور سفیر نموده است.
در این بیانیه آمده است: آلتینتاس از طریق ورودی امنیتی که اشیاء فلزی را تشخیص می دهد وارد نمایشگاه نشده و زمانی که از سوی یک افسر امنیتی نسبت به این مساله به وی هشدار داده می شود، با نشان دادن کارت شناسایی پلیس وارد نمایشگاه شده است.

این نمایشگاه بارها از سوی سفارتخانه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و مجهز به دستگاه های اشعه ایکس و دوربین های امنیتی است و همواره ۵ افسر امنیتی در این مکان حضور دارند.

روزنامه حریت نیز نوشت: آلتینتاس که در دو سال و نیم اخیر برای پلیس ضد شورش ترکیه فعالیت می کرده، در هتلی در زدیکی این نمایشگاه برای این حمله آماده می شده است. وی قبل از اجرای این حمله، در هتل کت و شلوار و کراوات پوشیده است.

این در حالی است که یک مقام ارشد امنیتی ترکیه اعلام کرده است که شواهد مستحکمی وجود دارد که نشان می دهد عامل ترور سفیر روسیه به شبکه گولن وابسته بوده است.

آندری کارلوف در حین بازدید از یک نمایشگاه عکس مورد حمله قرار گرفت و کشته شد. وی از سال ۲۰۱۳ سفیر روسیه در آنکارا بوده است. کارلوف ۶۲ سال داشت و پیشتر سفیر اتحاد جماهیر شوروی در کره شمالی و سفیر روسیه در کره جنوبی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا