رئیس شعبه تأمین اجتماعی شهرستان فریدونکنار خبر داد:

بدهی ۴ میلیاردی کارفرمایان به اداره تامین اجتماعی فریدونکنار

بصیر، حسن حسن‌زاده در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی به عنوان موسسه غیر دولتی که از بودجه عمومی استفاده نمی‌کند اما در حال ارائه خدمت است، اظهار کرد: حدود هزار و ۵۵ نفر مستمری‌بگیر در شهرستان فریدونکنار وجود دارد که از این تعداد حدود ۵۸۱ نفر از انواع حقوق بازنشستگی برخوردارند.
وی افزود: حقوق بازنشستگی، مسائل سخت، عادی و ۱۱۲ نفر افراد از کار افتاده از به این مزایا استفاده می‌کنند.
حسن‌زاده تصریح کرد: حدود ۴۶۲ نفر مستمری‌بگیر بازمانده داریم که از حقوق مستمری بازماندگان برخوردارند.
رئیس شعبه تأمین اجتماعی فریدونکنار، گفت: میانگین در شهرستان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدون در نظر گرفتن بیمه درمانی حقوق با عنوان حقوق مستمری‌بگیران بازمانده و بازنشسته را پوشش می‌دهیم.
این مسئول، یادآور شد: بیمه بیکاری از محل صندوق ۳ درصد بیمه که اگر اخراج ارادی باشد فرد برخوردار می‌شود و تشخیص بر عهده اداره کار است.
وی با بیان اینکه انتظار این است که مسئولان در زمینه بیمه بیکاری دقت بیشتری کنند تا سواستفاده کمتر شود، افزود: ۸۰ درصد مشمولان دریافت مقرری از کارگاه‌های صنفی هستند که برای دریافت مقرری به شعبه معرفی می‌شوند.
رئیس شعبه تأمین اجتماعی فریدونکنار افزود: در ۹ ماهه اول ۹۵ حدود ۸۰ نفر اخراج از کار داشتیم و حدود ۶۰ نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری قرار گرفتند.
حسن‌زاده گفت: حدود ۱۵۳ نفر باید بیمه بیکاری دریافت کنند که میانگین ۸۱۲ نفر که به عنوان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که حدود ۱۵۰ میلیون به این افراد بیمه بیکاری پرداخت می‌شود و در ۹ ماهه امسال حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بوده است.
وی تصریح کرد: برای رفع موانع تولید کارگروه تشکیل شد و برخی از مشکلات کارگران و کارگاه‌ها و شرکت‌ها را از بین برد.
رئیس شعبه تأمین اجتماعی فریدونکنار، گفت: طرحی را تأمین اجتماعی با سازمان دانش آموزی با این عنوان تعداد دانش آموزان از سازمان تأمین اجتماعی بازذید کنند تا از وظایفشان آشنا شوند و آموزش و پرورش هم موافقت کردند.
حسن زاده با اشاره به اینکه سازمان با شرکت راهبران بندر از شهریور سال گذشته همکاری خوبی داشته اما حدود ۶۰۰ میلیون تومان بدهی به تامین اجتماعی شهرستان دارند، گفت: حدود ۴ میلیارد تومان مطالبات معوقه حق بیمه از کارفرمایان فریدونکنار داریم.
وی اظهار کرد: در ابتدای ورود به این اداره حدود ۸ هزار بیمه شده داشتیم اما تا امروز این تعداد به ۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است و برای ارتقای شعبه ۳۰۰ نفر فاصله وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا