حمایت یک میلیون خیر از ۲۰۰ هزار یتیم

بصیرنیوز، سید پرویز فتاح در دیدار با جمعی از خیرین قمی که در سالن جلسات اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان قم انجام شد، با بیان اینکه خداوند متعال جایگاه مطلوبی برای خیرین مردمی در نظر گرفته است، اظهار کرد: نظام اسلامی باید برای رسیدن به تعالی در عرصه‌های مختلف تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه داشتن نیت خداپسندانه در انجام اقدامات پسندیده سبب تعالی انسان می‌شود، اضافه کرد: برای رفع مشکلات فقرا دولت‌ها مسؤولیت‌هایی را بر عهده دارند اما رسالت اصلی بر دوش مردم است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ هزار یتیم زیر نظر این نهاد هستند که نزدیک به یک میلیون نفر از بدنه مردم از این افراد حمایت می‌کنند و هر یتیم نزدیک به ۲۵۰ هزار تومان ماهانه از خیرین دریافت می‌کند به همین علت امداد به جای پرداخت هدیه‌های ماهانه به دنبال ارائه خدمات است.

وی رفع مشکلات اساسی خانواده‌های نیازمند را از اولویت‌های مورد توجه کمیته امداد امام خمینی دانست و عنوان کرد: بدون مراقب دانشجویان و فرزندان از تحصیل باز می‌مانند؛ نیازی نیست که ۷۵ میلیون نفر در این کشور یارانه دریافت کنند چراکه برخی از مردم به این مبلغ نیازی ندارند و این موضوع نمی‌تواند در کمیته امداد امام خمینی بازسازی شود چراکه همگان نسبت به دریافت مبالغ ماهانه نیازمند نیستند.

فتاح با تاکید بر اینکه افراد مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی دارای بیمه درمان هستند، مطرح کرد: بیمه حوادث برای خانواده‌های کمیته امداد امام خمینی مورد توجه قرار گرفته است.

وی عزت خانواده‌های کمیته امداد امام خمینی را نیازمند توسعه کارآفرینی دانست و یادآور شد: ۱۸ دی‌ماه جشن خودکفایی ۱۲۰ هزار نفر در کشور برگزار می‌شود که خودکفایی این افراد یک افتخار برای نظام اسلامی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی از امدادرسانی به فقرا به عنوان صدقه جاریه نظام اسلامی نام برد و گفت: اکنون با وجود اینکه قدرت‌های استکباری مقابل نظام اسلامی قرار گرفته‌اند توانسته‌ایم در عرصه‌های مختلف به پیروزی برسیم؛ فعالیت برای فقرا سعادت دنیا و آخرت را برای مردم و مسؤولان نظام اسلامی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه برخی از نهادها به دنبال موازی کاری با کمیته امداد امام خمینی هستند، تصریح کرد: با وجود اینکه ساماندهی خیریه‌ها نمی‌تواند تاثیر قابل توجهی بر منابع داشته باشد اما باید جلوگیری از این مشکل مورد توجه قرار گیرد.

فتاح با تاکید بر اینکه یاری‌رساندن به فقرا نباید به دولت محدود شود، عنوان کرد: این اقدام مردمی بوده و مسؤولان نمی‌توانند بزرگی این حرکت را به تنهایی رقم بزنند.

وی از سیاسی‌کاری به عنوان یکی از آسیب‌های امدادرسانی به فقرا نام برد و افزود: مستضعفان در مسیر انقلاب مانده و برای تحقق اهداف تلاش می‌کنند.

فتاح خاطرنشان کرد: اینکه ۲۲ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند در شان قم نیست و در این استان علاوه بر کاهش جمعیت نیازمندان به خانواده‌های روستایی توجه بیشتری داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا