آمار مرگ‌های غیرطبیعی تهرانی‌ها

بصیرنیوز، دکتر مسعود قادی پاشادرباره آمار مرگ‌های غیرطبیعی تهرانی‌ها در سال جاری اظهارکرد: برابر آمار موجود که تا نیمه نخست امسال استخراج شده، در استان تهران ۲۷۹۷ تن به دلیل مرگ‌های غیرطبیعی جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه مرگ غیرطبیعی به مرگ‌هایی گفته می‌شود که در پی وقوع حوادث ناشی از تصادف‌، سوءمصرف مواد مخدر، سقوط از بلندی، سوختگی، مصرف مواد روانگردان مسمومیت دارویی، سللاح سرد، مصرف الکل و … رخ می‌دهد گفت: بر این اساس بیشترین علل مرگ ساکنان استان تهران در نیمه نخست سال ۹۵ تصادفات بوده است به‌طوری که  طی این مدت ۷۵۶ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

قادی‌پاشا ادامه داد: پس از تصادف، سوء مصرف موادمخدر با ۲۰۸ مورد فوتی در رتبه بعدی قرار دارد و مواردی همچون سوختگی با ۱۲۴ مورد فوتی، سقوط از بلندی و… در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی تهران همچنین از مراجعه ۵۵ هزار و ۲۴۴ مورد برای رسیدگی به پرونده نزاع به مراکز پزشکی قانونی خبر داد و گفت: بیشترین مراجعه نزاع در شش ماهه نخست امسال مربوط به خرداد ماه با مراجعه ۱۰ هزار و ۱۲۷ نفر به مراکز پزشکی قانونی استان تهران است.

بررسی آمار مرگ‌های غیرطبیعی در استان تهران نشان می‌دهد که به طور میانگین در شش ماهه نخست امسال روزانه ۱۵ نفر به دلیل مرگ‌های غیرطبیعی جان خود را از دست داده‌اند و همچنین طی این مدت روزانه ۲۹۷ نفر نیز برای نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا