در سال آخر دولت روحانی صورت می گیرد؛

نشانه های شکست برنامه های دولت یازدهم/ از دلار ۴۰۰۰ تومانی تا اعتراف ظریف به اشتباه در برجام

بصیر، در حالی که خبرهای روزانه نشان می دهد که برنامه های دولت یازدهم یکی پس از دیگری در حال شکست خوردن است، باز هم دلار در این دولت رکورد شکست و به قیمت بالای ۴۰۰۰ تومان رسید.

 

این در حالی است، که روحانی پیش از انتخابات سال ۹۲ در این حوزه نیز وعده داده بود.

 

او گفته بود: “ما شاهد هستیم که دلار بعد از چندماه به چندین برابر قیمت افزایش پیدا می‌کند، مشکل کجاست؟ مشکل عدم مشورت، خودشیفتگی، عدم استفاده از ابزار علمی برای اداره کشور و بی‌ثباتی‌ها است. چقدر ما در این ۷-۸ سال گذشته شاهد تغییر پیاپی مدیران بودیم؟ این بی‌ثباتی چگونه به مردم اطمینان خواهد داد؟ مردم مدیریت کارآمد و ثبات را می‌خواهند. مردم قدرت آینده و آینده‌نگری را می‌خواهند.”

 

به گزارش مرصاد، به نظر می رسد قطار شکست برنامه های دولت یازدهم متوقف نمی شود.

 

عدم اجرای صحیح طرح تحول نظام سلامت (به گفته کارشناسان)، تعطیلی کارخانه ها، شکایت از مطبوعات، حقوق های نجومی، قیمت لجام گسیخته دلار و … از جمله مواردی که نشان دهنده توخالی بودن وعده های دولت یازدهم و شکست برنامه های آن است.

 

این مسائل در حالی رخ می دهد که در یکی دیگر از برنامه های دولت یعنی برجام، شکست سرانجام کار بود که در نهایت منجر به این شد ظریف به اشتباه خود کند.

 

جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به بیان آخرین اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در موضوع برجام در جلسه روز ۲۸ آذر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پرداخت.

 

رئوس سخنان ظریف در این جلسه که از سوی عضو کمیسیون امنیت ملی در اختیار فارس قرار گرفت به شرح ذیل است:

 

* من اعتراف می‌کنم اشتباه کردم

 

* به حرف جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعتماد کردم

 

* اگر استراتژی خودم را دنبال می‌کردم اکنون با مشکل مواجه نمی‌شدم

 

* می‌پذیرم اشتباه کردم

 

* مسئولیت آن را می‌پذیرم

 

* ما با صحبت و قول آقای کری اظهار نظر کردیم

 

* این اشتباه بزرگی بوده که من کردم

 

* به جان کری بعد از نقض اخیر که درخواست مذاکره در ایتالیا را داشت گفتم: «شما کاری کردید که حضور من با شما در یک شهر غیرممکن است»

 

* قبلا جان کری وزیر خارجه و وزیر خزانه‌داری آمریکا به ما گفتند اگر قانون داماتو به سنا برود ما روش‌هایی داریم که جلوی آن را بگیریم

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا