9 دی؛ تقابل حق و باطل/ قسمت اول؛

فتنه ۸۸ زائیده انتخابات یا حادثه‌ای با برنامه‌ریزی قبلی/ از «آلت دست شدن سران فتنه» تا «نقش ویژه‌ سرویس‌های خارجی برای براندازی»

بصیر،

فتنه ۸۸ یکی از حوادث پیچیده تاریخ نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران است که باید از زوایای مختلف به این موضوع نگریسته تا ابعاد متفاوت این حادثه بسیار بزرگ که به تعبیر مقام معغظم رهبری«انقلاب را تا مرز پرتگاه پیش برد» برای نسل‌های آینده انقلاب تبیین و تحلیل شود.
یکی از موضوع‌هایی که در این زمینه بسیار مهم است تا ابعاد آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم این پرسش است که آیا فتنه ۸۸ زائیده انتخابات بوده تا از قبل از سوی شبکه‌های خارجی و داخلی برانداز برنامه‌ریزی شده بود.
به همین دلیل در پاسخ به این پرسش باید دو نگاه زیر را در نظر گرفت.
نگاه نخست از سوی رسانه های غربی و به ویژه عوامل آنها در داخل کشور و بسیاری از احزاب و جناح‌های قانونی و مطبوعات دنبال می‌شود، در این نگاه به فتنه ۸۸ از جهت موضوعی و کارگردانی، منحصر به موضوع اختلاف در انتخابات از سوی کروبی و موسوی اشاره می کند، در واقع این نگاه تقلیل دادن مسائل فتنه است.
هرچند خروجی این نگاه کارکردی دارد که برای این جریان مثبت است و اگر ما این جریان که حضرت امام فرمودند(انقلاب را تا مرز پرتگاه هم پیش برد) به دو شخصیت آلت دست غربی‌ها یعنی موسوی و کروبی تقلیل دهیم، آن وقت نمی‌توان جوانب فتنه را بررسی کرد.
بر اساس شواهد شب انتخابات، موسوی در یک نشست خبری به خود تبریک گفته بود، متاسفانه اطرافیان آنها نیز عدم رعایت تقوای جمعی را پیشه کردند و با اینکه می دانستند تقلبی نشده این موضوع را مطرح نکردند و اخیرا اعلام می‌کنند که هیچ اتفاقی نیافتده بود و در همان هفته بعد از انتخابات به روشنی دریافتیم که اینها هیچ استدلالی برای اعتراضات خودشان نداشتند.
در نگاه دوم که باید از این زوایه به آن نگریست، این است که در واقع کارگردانی این فتنه بسیار وسیع بود، درست است که سران فتنه و آلت دست غرب همین‌ها بودند، اما برنامه‌ریزی این فتنه حداقل از ۱۰ سال پیش بود.
شما به این جمله خودباخته داخلی توجه کنید، بهزاد نبوی گفت «در سال ۷۸ عصای رهبری را شکستیم و در سال ۸۸ خود رهبری را می زنیم».
این جمله قدمت ۱۰ ساله طرح را نشان می‌دهد، آمریکا و رسانه‌های این کشور، انگلیس و بسیاری از جریان‌های قانونی در داخل در بطن کار بودند، بسیاری از آنها عضو ارشد اصلاح‌طلب بودند که در فتنه ۸۸ ردپای آنها قابل مشاهده است، در حوزه موضوعی هم به بحث انتخابات بسنده نمی‌شد، اختلاف انتخاباتی برنامه‌ریزی شده از گذشته بهانه تولید این فتنه بود.
در واقع اصل ماجرا به آن بر می‌گردد که قلم به مزدهای داخل به همراه پشتیبانی ایادی کفر در خارج از کشور می‌خواستند ضربه مهلکی به این نظام بزنند تا در نهایت در بین جمعیت بزرگ ایران شکافی ایجاد کنند که موفق نشدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا