استاندار مازندران خبر داد

تخصیص ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان بخش کشاورزی

بصیر، ربیع فلاح جلودار در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استانداری مازندران گفت: در سه سال اخیر تلاش‌های زیادی در استان صورت گرفته است تا این استان در مسیر حمایت از تولیدات داخلی که خط مشی دولت است حرکت کند.

وی تصریح کرد: تلاش‌های همه جانبه ‌ای نیز در زمینه اقتصاد مقاومتی در بحث کشاورزی شده تا بتوانیم در بحث محصولات استراتژیکی چون گندم، برنج و مرکبات به خودکفایی برسیم.

فلاح با اشاره به بحران برف در آذرماه سال جاری یادآور شد: ترویج فرهنگ بیمه محصولات باید در استان نهادینه شود.

وی افزود: باید در زمینه بیمه محصولات و جبران خسارات برنامه ریزی گسترده‌ای صورت گیرد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: ۳۰میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای خسارت ناشی از برف به بخش کشاورزی تخصیص یافته است.

وی با اشاره به محدود بودن زمان برداشت و جمع آوری پرتقال‌های آسیب ندیده از سرما برای بازار شب عید گفت: باید پرتقال‌های سالم برداشت و نسبت به ذخیره سازی و خرید آن اقدام شود.

این مسئول به تشکیل ستاد تسهیل و رونق بخشی به تولید در استان اشاره و اضافه کرد: بیش از ۵۰۰ مصوبه برای رونق تولید در استان تهیه شده که بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد آن اجرایی شده است.

استاندار مازندران گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی مطرح و خوب در استان مشغول به فعالیت هستند که بخش عمده‌ای واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین و رکود در حال فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی در سال جاری مورد اهتمام جدی قرار گرفته است، گفت: برای حمایت از تولید، بسته رونق تولید مدنظر است.

فلاح تصریح کرد: مازندران جزو استانی است که تاکنون ۸۱۷ واحد تولید موفق به دریافت بیش از ۳۴۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید شده اند و با استان دوم، حدود ۱۰۰ واحد اختلاف و فاصله داریم.

استاندار مازندران در پایان گفت: خوشبختانه چالش سیاسی و مسئله امنیتی خاصی در استان نداریم و آن چه دغدغه دولت و مقام معظم رهبری است، اشتغال و مسئله اقتصادی است.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا