آماده باش ۳ هزار نفره شهرداری برای مقابله با آبگرفتگی های تهران

بصیرنیوز، منصور باقرصاد با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران تا پایان هفته در شهر تهران، اعلام کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران از نیمه دوم سال بر اساس ماموریت های تعریف شده در ستاد فرماندهی بحران بارش، اقدامات و ماموریت هایی را انجام می دهد، به طوری که تمامی معاونین خدمات شهری و محیط زیست ، به اتفاق مدیران این حوزه و معاونت ترافیک شهرداری تهران در کنار پلیس راهور به صورت مشترک ماموریت و اقداماتی را در زمان بارش پیگیری می کنند.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد: ستاد فرماندهی بحران بارش در سطح مناطق نیز با مدیریت شهراران مناطق ۲۲ گانه تشکیل می شود و به دلیل ارتباط و هماهنگی نزدیک با پلیس راهور شاهد آن هستیم که در تمامی سطح شهر تهران به صورت مشترک اقدام می شود تا اگر در نقطه ای آبگرفتگی سطحی صورت گرفته است بلافاصله با حضور نیروهای آموزش دیده این مشکل برطرف شود.

باقرصاد افزود: آمادگی کامل برای مقابله با حوادث آبگرفتگی در سطح بزرگراه ها، معابر اصلی و معابر فرعی فراهم شده است به طوری که خودروها و تجهیزات لازم در کنار فراهم کردن شن و ماسه در ۱۵۴ سایت در همه نقاط شهر تهران استقرار داشته و آمادگی کاملی در نیروهای آموزش دیده وجود دارد.

وی تصریح کرد: مهمترین ماموریت شهرداری تهران در زمان بارندگی ها باز کردن مسیرها، مسیل ها و کانال های آب است به طوری که از پیش از بارندگی این اقدامات صورت گرفته و در زمان بارش نزول الهی نیز تمامی اکیپ های خدمات شهری آمادگی دارند تا با اعلام رادیویی وقوع آبگرفتگی در هر مسیری، بلافاصله عازم محل شوند.

به گفته قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در چندین نقطه از شهر تهران اتاق های نظارت وجود دارد که وضعیت آبگرفتگی ها از طریق دوربین در این ایستگاه ها کنترل می شود و این در حالی است پلیس راهور نیز کاملا با شهرداری تهران ارتباط دارد و بلافاصله شهرداری را از موارد آبگرفتگی مطلع می کند.

باقرصاد با ابراز امیدواری از اینکه باران رحمت الهی در شهر تهران ادامه داشته باشد، گفت: امیدواریم با حضور نیروهای شهرداری و همکاری مردم هیچ گونه مشکلی در تردد شهری وجود نداشته باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا