اختصاصی بصیرنیوز؛

کشور امروز تشنه افراد انقلابی است/ رقم‌زنندگان ۹ دی در زمره ضدانقلاب داخلی قرار دارند

بصیرنیوز، موضوعی که به نظر می‌رسد در این روزها به شدت کشور به آن نیاز دارد وجود نیروهایی با تفکر انقلابی است، تفکر انقلابی هم فقط نباید در وجود مسئولان باشد بلکه ما مردم نیز به آن نیازمندیم.

هر چند اوج این تفکر را در بین مردم در دی ماه سال ۸۸ دیدیم و همچنان نیز این موضوع نیازمند استمرار است.

در نگاه کلی برای اینکه موضوعی را مورد ارزیابی قرار دهیم باید آن‌را با بخشی دیگر نسبت به همان موضوع و در راستای آن مقایسه کرد، در بحث انقلابی بودن باید شاخصه‌های انقلابی بودن، ضدانقلاب و غیرانقلابی را مورد بررسی قرار داد تا انقلابی بودن افراد مشخص شود.

در این مجال شاخصه‌های دسته‌های یاد شده انقلابی، ضدانقلابی و غیرانقلابی را مطرح کرده و نسبت به آن تعریف‌هایی ارائه می‌کنیم تا موضوع بحث روشن‌تر شود.

در تبیین مواضع انقلابی، اصلی‌ترین خط مشی، سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم کشور در بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) است.

مقام معظم رهبری در این سخنان ۵ شاخصه را مشخص می‌کند و هر فردی که دارای این ۵ شاخصه شد، انقلابی است و به تعبیر رهبری، مومن متعبد انقلابی همانند حضرت امام می‌شوند.

نکته اول پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب است، رهبری در این خصوص می‌فرماید« مبانی اساسی ما آنهاست… اگر این پایبندی وجود داشت، حرکت، حرکت مستمر و مستقیم خواهد بود. در تندباد حوادث این حرکت تغییر پیدا نمی‌کند…نقطه‌ی مقابل این پایبندی عمل‌گرایی افراطی است، یعنی هر روزی به یک طرف رفتن، هر حادثه‌ای انسان را به یک طرف کشاندن.»

نکته دوم در شاخصه انقلابی بودن هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها است، در این زمینه نیز رهبری می‌فرماید«بعضی سعی می‌کنند جامعه و جوان‌های ما را دچار ناامیدی کنند. بگویند آقا فایده ندارد! نمیشود! نمی‌رسیم! … شاخص دوم این است که هرگز منصرف نشویم از رسیدن به آن اهداف بلند و آرمان‌های بلند. تسلیم نشویم در مقابل فشارها».

نکته سوم پایبندی به استقلال کشور است، استقلال در زمینه‌های متفاوت همچون اقتصادی و سیاسی که امروز ایم مواضع در کشور بیش از هر عاملی دیگر احساس می‌شود.

نکته چهارم شاخص‌های انقلابی‌گری حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن است و مهم‌ترین و پنجمین شاخصه انقلابی تقوای دینی و سیاسی است.

در این راستا است که افرادی مانند آیت‌الله جنتی در زمره افراد انقلابی قرار می‌گیرند و برخی مانند حجت‌الاسلام هاشمی و محمود احمدی‌نژاد غیر انقلابی و افرادی مانند سران فتنه در گروه ضدانقلاب قرار می‌گیرد.

آیت‌الله جنتی و امثالهم با پایبند بودن به مبانی و ارزش‌های اسلامی و انقلاب، تلاش برای رساندن این انقلاب به آرمان‌هایش، در میان رده‌های طراز اول انقلاب قرار می‌گیرد و با توجه به نقش و جایگاه ویژه آنها در خصوص پایبندی به استقلال کشور حساسیت ویژه‌ای دارند.

در این رابطه اگر به شاخصه‌های مطرح شده نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که برخی افراد مانند محمود احمدی‌نژآد و با تخفیفی بیشتر هاشمی رفسنجانی در میان افراد غیرانقلابی و نه ضدانقلاب قرار می‌گیرد.

بسیاری از افراد دوستان نیمه‌راه هستند، ‌برخی ممکن است در ابتدای مسیر آرمان ضدظلم، ضددیکتاتوری و استبداد داشته باشند اما به‌دلیل نداشتن ایدئولوژی مشخص بعد مدتی از میدان به در می‌شوند، کما این‌که در اول انقلاب دیدیم که گروه‌هایی چون نهضت ازادی، نهضت ملی و حزب توده که در حرکت‌های ضدشاهنشاهی حضور داشتند در ادامه راه، کار را به جایی رساندند که از انقلاب روی برگرداندند و حتی به دامن دشمنان پناه بردند.

کسانی از طرف رادیو آمریکا پشتیبانی می‌شوند زمانی دغدغه آرمان‌های انقلابی را داشتند و حتی مخالف آمریکا بودند اما امروز شاهد دفاع جانانه آمریکا از آنان هستیم و به دنبال کدخداپروری هستیم هر چند با دوستان داخلی نیز مدارا می‌کنند.

از آن سو برخی از نیروهای به ظاهر انقلابی، نیز در میان جریان غیرانقلاب قرار می‌گیرند و با وجود دم زدن از مبانی انقلابی و حضور در احزاب‌های همسو، در میان افراد غیر انقلابی قرار دارند.

گزینه سوم کسانی هستند که ۹ دی‌ها را رقم زدند و در زمره ضدانقلاب قرار می‌گیرند، موسوی، رهنورد، کروبی، فرزندان و دارو دسته‌شان با تبعیت محض از سرویس‌های جاسوسی و خارجی سعی به ایجاد جریانی براندازانه داشتند و با نزدیک شدن به انتخابات ۹۶ باز هم آغاز به تحرکات جدید کردند.

از تلاش یکی از سران فتنه برای مصادره رأی مردم تا پیوند آنها با منافقین ضدانقلاب و حضور فرزندانشان در آمریکا و کشورهای همسو آنها را به چهره‌های داخلی ضدانقلاب تبدیل کرده است.

هرچند این یادداشت می‌توانست به صورت تفصیلی‌تر بیان شود اما تبیین شاخصه‌های انقلابی، غیرانقلابی و ضدانقلابی مهم‌ترین محورهای این یادداشت بود و در این میان لازم است با شناسایی دقیق این ویژگی‌ها، راه خود را در این نظام پیدا کرده و در اجرای آن از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا