سیر نزولی استقبال دانش آموزان البرزی از کار و دانش

بصیرنیوز،

به نقل از البرز ۲۴ آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج و استان البرز از ۴ دیماه میزبان همایش کشوری دو روزه کار و فناوری در مجموعه رفاهی ایرانمهر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز هدف از این کارگاه را تشخیص ارزشیابی فرایند محور با زمنیه کار و فناوری عنوان کرد و گفت: ارزشیابی به شیوه عملی می تواند اموزش و پرورش را در اداره امور و جلوگیری از پرت منابع و انرژی کمک کند چرا که سالهاست صاحبنظران مدیریت آمزشی بر مدیریت فرایند محور تاکید دارند.

خسرو ساکی با بیان اینکه اگر به فرایندهای روی ورودی ها به نام دانش آموز توجه شود خروجی مطلوب به عنوان دانش آموز کارآفرین و فرهیخته را خواهیم داشت افزود: کسب آگاهی های پایه می تواند راهگشای حل مسائل زندگی دانش آموزان در سال های آتی باشد.

وی اظهار داشت: درس کار فناوری ۲ ساحت علم و فناوری در کنار اقتصاد و تربیت حرفه ای دانش آموزان را در سند تحول بنیادین مورد هدف قرار داده است و بنا دارد با ارائه این درس در زمینه تربیت اقتصادی و حرفه ای و علم و فناوری اقدامات ویژه ای را در مدارس انجام دهد.

ساکی تصریح کرد: در اهداف آموزش و پرورش در نگاه جهانی تربیت شخصیت متعادل و جامع الاطراف شهروندان پس از تربیت حرفه ای آنها مد نظر است و با توجه به آموزه های دینی پدر و مادر در دو زمینه تربیت باورهای دینی فرزندان و آماده سازی آنها برای زندگی آینده در قبال آنها مسئولیت دارند.

وی با بیان اینکه با تدریس سه دهه درس حرفه و فن در مدارس متاسفانه هنوز نتوانسته ایم کار را به عنوان یک امر مقدس در ذهن فرزندان نهادینه کنیم گفت: این روزها تنبلی در وجود نسل نوجوان رسوخ کرده و جوانان دیرتر وارد بازار کار می شوند و نمی توان استقلال اقتصادی را در آنها شاهد بود.

ساکی افزود: حرفه و فن در راستای تحقق سند تحول بنیادین در سازمان پژوهش آموزش و پرورش تدارک دیده شده است تا دانش آموزان فارغ التحصیل با آشنایی با مشاغل بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کرده و در مسر استعداد برتر خود گام بردارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در خاتمه با بیان اینکه اهداف برنامه پنجم توسعه در راستای ارتقا کار و دانش در مدارس محقق نشد خاطر نشان داشت: سال ۹۵ در استان البرز اشتغال به تحصیل دانش آموزان در رشته فنی و حرفه ای ۴۰/۱۱ درصد بود که امسال به ۳۴/۹۵ درصد کاهش یافته است لذا توجه به کار و فناوری در مدارس می تواند برطرف کننده این نقص باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا