حداقل حقوق بازنشستگان در سال ۹۶ چقدر است؟

بصیرنیوز،محمود اسلامیان صبح امروز در حاشیه همایش امنیت غذایی، سلامت و توسعه که در سالن وزارت کار برگزار شد، به واگذاری بیمه ملت به بازنشستگان اشاره کرد و گفت: قرار شده تا بخشی از سهام بیمه ملت به صندوق بازنشستگی واگذار شود و هدف از این طرح آن است که بازنشستگان در طرح‌های اقتصادی صندوق شرکت داده شوند.

وی در مورد جزئیات بیشتر این طرح گفت: ۱۲٫۵ درصد سهم بیمه ملت به ۱۰۰ هزار بازنشسته در قالب وام قرض‌الحسنه واگذار می‌شود که این جزء اولین طرح‌ها است و سعی می‌کنیم سهامی که ریسک کمتری دارند، را به بازنشستگان بدهیم.

اسلامیان افزود: به هر بازنشسته ۷۵۰ هزار تومان سهام تعلق می‌گیرد و ظرف چند روز گذشته ۲۵ هزار نفر از بازنشستگان از این طرح استقبال کرده‌اند و امیدواریم طرح‌های اقتصادی دیگری را هم به مرور اجرا کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در پاسخ به اینکه چه برنامه‌ای برای افزایش کف حقوق بازنشستگان در سال ۹۶ دارید، گفت: در سال ۹۵ دولت ۷۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه مصوب به ما کمک کرد، تا کف حداقل حقوق بازنشستگان را از ۷۰۰ هزار تومان به ۹۰۰ هزار تومان برسانیم.

وی در مورد بودجه سال ۹۶ گفت: برای سال ۹۶ نیز رقم ۱۰۰۰ میلیارد تومان اضافه بر بودجه مصوب کرده‌اند، تا از این محل بتوانیم حقوق پایین بازنشستگان را بیش از ۱۰ درصد افزایش دهیم و در نتیجه کف حقوق بازنشستگی برای سال آینده زیر یک میلیون و ۵۰ هزار تومان نخواهد بود.

به گفته اسلامیان حدود ۲۵ درصد از کل بازنشستگان کشور حداقل بگیر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا