رکوردشکنی سریال‌های اوریجینال در سال ۲۰۱۶

بصیرنیوز، آمارها نشان می‌دهد که ۴۵۵ سریال فیلمنامه‌دار در سالی که رو به پایان است تولید شد و این در حالی است که انتظار می‌رود این روند رشد تا دو سال آینده ادامه پیدا کند.

به نقل از ایندپندنت، با استناد به مطالعه‌ای که شبکه تلویزیونی کابلی اف‌اکس منتشر کرده، تعداد سریال‌های تلویزیونی فیلمنامه‌دار اوریجینال در سال ۲۰۱۶ به رقم رکوردشکن ۴۵۵ سریال رسید. با این حال ظاهرا این در حالی است که هنوز به «اوج تلویزیون» نرسیده‌ایم.
رکوردشکنی سریال‌های اوریجینال در سال 2016

نکته جالب اینجاست که جان لاندگراف مدیر عامل کمپانی اف‌اکس نتوورکس که صاحب شبکه اف‌اکس است، همان کسی بود که واژه «اوج تلویزیون» را جا انداخت. او گفت آمریکا دارد تا حدی سریال‌های تلویزیونی تولید می‌کند که ممکن است تعدادشان برای مخاطبان و مخصوصا برای منتقدانی که متعهد هستند تا جایی که می‌توانند سریال‌ها را تماشا کنند، بیش از حد باشد. او پیش‌بینی کرد که این مسئله باعث می‌شود در آینده بازده سریال‌های تلویزیونی کاهش پیدا کند.

اوایل امسال آقای لاندگراف به خبرنگاران گفت این افزایش سریال‌های تلویزیونی فیلمنامه‌دار هنوز نشانی از فروکش کردن ندارد. او همان موقع به درستی پیش‌بینی کرده بود که در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۵۰ سریال تولید خواهد شد.

او گفته بود: «من به اشتباه پیش‌بینی کردم که در ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ به اوج تلویزیون می‌رسیم. حالا به نظر کاملا واضح می‌رسید که حداقل، اوج در تقویم سال ۲۰۱۷ رخ خواهد داد و در حال حاضر به اندازه‌ای جنبش ایستایی وجود دارد که رشد فعلی بتواند تا سال ۲۰۱۸ هم ادامه پیدا کند.»

طی ۱۲ ماه گذشته مسلما پروژه‌های تلویزیونی اوریجینال باکیفیت بسیاری تولید شدند. سریال «آتلانتا» محصول شبکه اف‌اکس با نقش‌آفرینی دونالد گلاور که توسط خود او هم خلق شده، مجموعه‌ای است درباره دو عموزاده که سعی دارند در صحنه رپ شهر آتلانتا جایی برای خود درست کنند. اف‌اکس در ماه اکتبر سال گذشته دستور ساخت پایلوت و یک فصل ۱۰ اپیزودی از این سریال را صادر و در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ هم اعلام کرد که این سریال برای فصل دوم تمدید شده است.

از این ۴۵۵ سریال فیلمنامه‌دار اوریجینال ساخته شده، برندهای خدمات آنلاین از جمله نت‌فلیکس، هولو و آمازون ۹۳ سریال ساختند. این در حالی است که از سال ۲۰۱۱ تا به حال، یک رشد نجومی ۱۴۵۰ درصدی در بخش سریال‌های اوریجینال ساخت این سرویس‌های استریمینگ به وجود آمده است.

جولی پیپن‌کاتر معاون اجرایی بخش تحقیقات کمپانی اف‌اکس نتوورکس می‌گوید تلویزیون اوج «یک بار دیگر در سال ۲۰۱۶ بسیار با اوج فاصله داشت.» او اضافه کرد: «این تخمین حاکی بر آن است که فقط طی سال گذشته ۸ درصد رشد وجود داشته، اما طی پنج سال گذشته رشد خارق‌العاده ۷۱ درصدی در ساخت سریال‌های تلویزیونی دیده شده است چون سال ۲۶۶ سریال در سال ۲۰۱۱ ساخته شد. نسبت به یک دهه قبل هم رشدی ۱۳۷ درصدی داشتیم از آنجایی که در سال ۲۰۰۶ تنها ۱۹۲ سریال ساخته شد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا