این ۱۵ نشانه‌ را جدی بگیرید

بصیرنیوز،وینستون چرچیل جمله مشهوری دارد: «زندگی گذر از شکستی به شکست دیگر است بدون از دست‌دادن حس اشتیاق.»

وقتی این مطلب را مطالعه کنید درخواهید یافت حتی اگر احساس یک فرد شکست خورده را در زندگی دارید اما باز هم واقعا می‌تواند اینطور نباشد که شما فکر می‌کنید.

این نشانه گواهی بر این ادعاست که شما از پس زندگی برآمده اید حتی اگر غیر از این فکر کنید. گاهی دارایی های بسیار ساده ای هستند که به دلیل سادگی آنها را دست کم می گیریم در حالیکه وقتی آنها را نداشته باشیم درخواهیم یافت چقدر برایمان با ارزش هستند.

گاهی باید با جزئیات خوشبخت بود، شاید اتفاقات بزرگی که برای خوشبخت بودن منتظرشان هستیم به این زودی ها اتفاق نیفتند.

۱- زندگی می کنید و یاد می گیرید

هیچکس نمی گوید زندگی ساده است با این حال مادامیکه دست اندازهای پیچ و خم جاده زندگی آزارتان می دهد باید بدانید که این ماشین زندگی واقعا ارزش راندن را دارد. به شکست هایتان فکر کنید. باید بدانید که همه آنها دلیلی داشته اند و در واقع بخشی از یک برنامه بزرگ تر بودند. هر سختی که در زندگی تحمل کرده اید ، شما را به جایی که امروز هستید هدایت کرده است.هر آزمایشی که در زندگی متحمل شده اید از شما همین انسان انعطاف پذیر ، قوی و ویژه ای را ساخته است که امروز هستید. پس باید این مسیر را با ایمان ، عشق و امید هر چه بیشتر ادامه بدهید. این را بدانید که تجربیات شما را به آن آدمی که باید باشید تبدیل می کنند. پس اگر این آزمون و خطاها را در زندگی تجربه کرده اید یعنی اینکه تا اینجای کار مسیر زندگی را درست پیش رفته اید.

۲- جای گرم و نرمی برای خواب دارید

بگذارید داستان را برایتان اینطور توضیح بدهیم. تصویری از مادری که درباره نحوه زندگی خود و فرزندش می گوید. او فرزند خردسالی داشت که مدام از مادرش اینطور می پرسید بالاخره چه زمانی می رسد که بتواند مثل بقیه بچه هایی زندگی کند که غذا می خورند ، به مدرسه می روند و شب ها در تخت خودشان می خوابند. در واقع آنها جایی برای خوابیدن نداشتند. مجبور بودند شب ها کف کثیف خیابان بخوابند ، و وقتی هم که باران می گرفت باید بلند می شدند و جای دیگری را پیدا می کردند. همه اینها در حالی اتفاق می افتد که ما در تختخواب های گرم و نرم خود خوابیده ایم و خبر نداریم آن بیرون به برخی مردم چه می گذرد. این را یادمان باشد که چیزهای ساده ای در زندگی داریم که از شدت سادگی به چشم نمی آیند اما هستند کسانیکه از همین سادگی ها هم بی بهره هستند.

۳- تلاش می کنید بهتر شوید

همین موضوع که شما بابت اینکه چیزی را که می خواستید به دست نیاورده اید ناراحت هستید ، نشان می دهد شما در حال تلاش هستید. در نمایی بزرگتر شما مرتب در تلاش برای بهتر شدن هستید و آنچه که در سرانجام مسیر این کوشش قرار دارد سعادت ، خوشبختی و عشق است. فقط کافیست در طول این مسیر تسلیم نشوید. این بدان معنی نیست که شما زیادی باهوش هستید بلکه به این مفهوم است که شما توانایی مقابله با مشکلات و کنار آمدن با آنها را دارید. فقط کافیست همین راه را ادامه بدهید.

۴- یک شغل دارید

از هر منظری که به این قضیه نگاه کنید وقتی شما یک شغل دارید ،در واقع با یک موضوع برد- برد مواجه هستید. بهره مندی از شغل یک ثروت محسوب می شود. با این حال حتی اگر اخیرا شغلتان را از دست داده اید اخم نکنید. شما قبلا یک شغل داشته اید و این بدان معناست که باز هم می توانید شغلی به دست بیاورید. شاید این یک فرصت باشد برای اینکه اینبار به شغلی که دوست دارید برسید.

۵- دانش در دستان شماست

این‌روزها در هر سن و سالی شما می توانید هر چه را که می خواهید یاد بگیرید. دانش گویی در دستان شماست.مادامیکه دانش ، قدرت محسوب می شود پس باید این قدرت را به دست بیاورید ودر مسیر تحقق آروزهایتان از آن بهره بگیرید. بنابراین وقتی موقعیت های یادگیری در راه شما قرار می گیرند ، آنها را دریابید و درونشان کنکاش کنید.

۶- غذایی برای خوردن دارید

باید باور کنید که در گوشه و کنار همین شهری که در آن زندگی می کنیم هستند آدم هایی که حتی غذایی برای خوردن ندارند. برای همین از خوردن هر قاشق غذایی که بر دهان می گذارید لذت ببرید و شکرگزار باشید. برای وعده بعدی غذایی که قرار است میل کنید ، با این دید به قضیه بنگرید که خوشبختی یعنی لذت بردن حتی از جزئیات. این جزئیات می توانند ساده ترین فاکتورها باشند. مثل خوردن یک تکه پای سیب خوشمزه.

۷- قدرت انتخاب دارید

ارسطو می گوید : “تعالی هرگز یک حادثه نیست. آن همیشه نتیجه یک هدف والا ، تلاش صادقانه و اجرای هوشمندانه است. رسیدن به بهترین و تعالی نشان دهنده یک انتخاب خردمندانه از بین گزینه های متعدد است. این انتخاب است نه شانس. پس مقصد خود را مشخص کنید.” لازم به توضیح بیشتر نیست ، از قدرت انتخاب خود نهایت بهره را ببرید.

۸- عشق را تجربه کرده اید

شما عشق راتجربه کرده اید. واکنش قلبتان را به یک احساس فوق العاده ، حس بی نظیری که هرگز قبلا مثل آن را ندیده اید. این حس طبیعی ، ساده و اساسی خاطره ای برای شما ثبت می کند که تا آخر عمر همراهتان خواهد بود. اگر شما جزو آنهایی هستید که عشق را تجربه کرده اید و این حس والا را با خود داشته اید ، پس حتما در زندگی تان مسیر را درست رفته اید.

۹- آب تمیز می نوشید

بهتر است در این خصوص اول نگاهی به این آمار بیندازید. حدود ۷۸۳ میلیون نفر در دنیا به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. خیلی از این افراد برای دسترسی به آب آشامیدنی سالم باید کیلومترها را طی کنند تا بلکه دبه ای آب تمیز به دست بیاورند.
اگر در منطقه ای زندگی می کنید که از آب آشامیدنی سالم بهره مند هستید پس خدا را شکر کنید و قدرشناس قطره قطره این آب باشید. زندگی قطعا به روی شما خندیده است حتی اگر خودتان غیر از این فکر کنید.

۱۰- یک رویا دارید

رویای شما هر چه که باشد ، مهم این است که وجود دارد. شما رویایتان را خلق می کنید و آن را می پذیرید. هرگز نگذارید رویاهاتان از ذهن شما پاک شوند و از بین بروند. رویاهای شما همان چیزهایی هستند که بهترین اتفاقات زندگی شما از دل آنها بیرون می آیند.

۱۱- خوشبختی‌تان واقعی است

شما این قدرت را دارید تا در هر قسمتی و در هر حالتی خوشبختی را به زندگی تان بیاورید . خوشبختی شما توانایی تشخیص موقعیت ها و دریافتن و استفاده از آنها در زندگی تان است. حال این موقعیت ها می توانند در ساده ترین حالت ممکن اتفاق بیفتند ؛ مثلا خنده از ته دل فرزندتان. فقط کافیست این لحظه را دریابید و از شادی که در عمق آن نهفته احساس سعادت بکنید.

۱۲- لباسی برای پوشیدن دارید

موضوع فقط این نیست که شما لباسی برای پوشیدن دارید. گاهی انتخاب های بسیاری داخل کمد لباس خود برای پوشش در مقابلتان قرار دارد. شما می توانید در مراسم های مختلف ، مختص هر مناسبت لباس خاصی بپوشید. از این موضوع لذت ببرید و شکرگزار باشید. یادتان نرود که در همین شهری که در آن زندگی می کنید هستند کسانیکه توانایی خرید لباس کافی را ندارند. همان هایی که زمستان برایشان خیلی سخت تر می گذرد.

۱۳- قدرت بخشیدن آدم ها را دارید

می توانید تصور کنید دنیا بدون بخشش چطور به نظر می رسید؟ تصور کنید چقدر زندگی سخت و طاقت فرسا میشد وقتی شما قدرت بخشیدن اشتباهات دیگران را نداشتید و به همان نسبت دیگران هم قدرت بخشش اشتباهات شما را نداشتند. تلخی زندگی با نبخشیدن ها آنقدر زیاد میشد که به جلو پیش رفتن اتفاقی غیر ممکن بود. اگر قدرت بخشش دیگران را دارید بدانید که این یک موهبت الهی است که باعث می شود ببخشید و بدون اینکه در حصار کینه گرفتار شوید ، زندگی تان را جلو ببرید.

۱۴- به چیزی بیشتر از خودتان اعتقاد دارید

حتما زمان هایی پیش آمده که بابت اتفاقات ناخوشایند در زندگی تان ناامید شده و حسابی خودتان را باخته اید. با این حال راه برای زندگی همچنان زیباست چون شما به چیزهایی فراتر از شخص خودتان باور دارید. خداوند و ایمان به او ، خانواده و دوستان و همه آنهایی که دوستشان دارید، هدف هایی به مراتب بزرگ تر برای زندگی کردن هستند که همیشه باید بابت وجودشان خدا را شاکر باشید. زندگی صرفا حول محور شخص شما نمی چرخد ، دلایل قوی تری برای ایمان و توکل و انگیزه وجود دارد.

۱۵- این فرصت را دارید تا دوستی ها را رونق بدهید

این روزها فاصله های چند هزار کیلومتری و دوری های فرامرزی با وجود پیشرفت تکنولوژی، سختی های ناشی از این اتفاق را به حداقل رسانده است. ممکن است شما از عزیزانتان دور باشید اما وقتی این امکان را دارید که هر روز آنها را ببینید و با آنها حرف بزنید پس اوضاع بهتر پیش خواهد رفت.تکنولوژی روی خوشی هم دارد که در اینمواقع حسابی زیبایی های روابط را حتی با وجود فاصله های بسیار دور حفظ می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا