«کلیه‌ها» را گرم نگه دارید

بصیرنیوز،مهدی برهانی عضو انجمن علمی طب سنتی ایران، در خصوص بیماری کلیه، گفت: از دیدگاه طب سنتی بیماری کلیه ارتباطی نزدیک با اختلالات کبدی دارد؛ تغییر مزاج در کبد باعث عارضه در کلیه می‌شود.

وی افزود: بیماری کلیه خود را با درد و نارسایی کلیه نشان می‌دهد و علامتی که سبب درد می‌شود عفونت و سنگ کلیه است. طب سنتی اعتقاد دارد مزاج و تغییرات مزاجی سبب مشکلات کلیوی می‌شود.
عضو انجمن علمی طب سنتی ایران اضافه کرد: نارسایی کلیه در ابتدا خود را با علائمی همچون تکرر ادرار، سوزش ادرار نشان می‌دهد، این علائم ممکن است در کوتاه‌مدت خود را نشان داده و رفع شوند. طب رایج این را مشکل نمی‌داند اما طب سنتی اعتقاد دارد زمانی که بدن انسان از حالت تعادلی خارج شده و به حالت عادی برگردد، باید جدی گرفته شود.
برهانی گفت: مثلاً طب رایج، نفخ ساده روزانه را مشکل نمی‌داند اما از دیدگاه طب سنتی همین تغییر ساعتی بدن یک بیماری محسوب می‌شود و باید برای درمان آن اقدام کرد زیرا اعتقاد دارد همین تغییرات متوالی بدن در صورت تکرار، عوارضی را در پی خواهد داشت.
این عضو  انجمن طب سنتی در پاسخ به این سؤال که علت مشکلات کلیوی چیست، گفت: در زمان گذشته نوزاد را از ابتدای تولد در قنداق می‌پیچیدند و بعد زمانی که کودک شروع به راه رفتن می‌کرد از شال‌بند کمر استفاده می‌کردند. به همین دلیل کمتر به بیماری‌های کلیه دچار می‌شدند زیرا کلیه‌ها همیشه در معرض گرما بودند.
برهانی گفت: فردی که متوالی تحت تأثیر سرما قرار می‌گیرد مثلاً آب سرد می‌خورد یا در محیط سرد است به مرور زمان کلیه‌ها به سمت سردی مزاج تغییر پیدا می‌کند و در درازمدت سبب نارسایی کلیه می‌شود.
این متخصص طب سنتی در پایان توصیه کرد: تمامی افرادی که عارضه کلیه دارند باید کلیه‌های خود را گرم نگه داشته و همچنین افراد باید به طور کلی از مصرف زیاد غذاهای سرد و دارای مزاج سرد خودداری کنند، زیرا به مرور زمان این مواد غذایی مزاج کلی بدن را به خصوص کلیه‌ها را سرد کرده و باعث مشکلات نارسایی کلیه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا