فروش مدرسه با دانش‌آموز فقط ۶۰۰ میلیون تومان +عکس

بصیرنیوز،چندی پیش بود که واگذاری مدارس به بخش خصوصی در آموزش و پرورش سر و صداها زیادی ایجاد کرد تا اینکه با مصوبه مجلس، این موضوع متوقف شد.

اما این روزها اخباری منتشر می‌شود مبنی بر فروش مدارس آن هم به همراه تمام دانش‌آموزانی که در آن مشغول تحصیل هستند؛ اخباری که سؤالات و ابهامات زیادی را به وجود آورده است.

یک موسس مدرسه غیردولتی در استان البرز با انتشار آگهی اقدام به فروش یک مدرسه با هفت پایه تحصیلی دانش‌آموز کرده است که یک اقدام ابهام برانگیز است.

فروش مدرسه با دانش‌آموز فقط 600 میلیون تومان +عکس

این موسس مدرسه غیردولتی در آگهی فروش مدرسه خود آورده است:‌ «مدرسه غیرانتفاعی از پایه پیش دبستان تا ششم ابتدایی فعال با ۷ سال سابقه و با تمام امکانات و مجوز واگذار می‌شود. مدرسه واقع در فردیس کرج با سوددهی روزافزون.»

این مدرسه دارای ۱۰۶ نوآموز و دانش‌آموزان دبستانی است.

این آگهی روی دیوار خیابان‌های فردیس کرج نصب شده است و به صورت علنی به دنبال فروش مدرسه بدون هیچ ضابطه و ضوابط خاصی هستند.

آگهی دهنده در خصوص فروش مدرسه گفته است: «دبستان مورد نظر در انتهای فردیس کرج واقع شده است و هفت سال سابقه فعالیت دارد. از دوره پیش دبستانی تا ششم ابتدایی ۱۰۶ نوآموز و دانش‌آموز دارد.

این مدرسه در یک ساختمان استیجاری فعالیت می‌کند و قیمت نهایی تعیین شده برای آن ۶۰۰ میلیون تومان است.
امتیاز آن را نیز از حقیقی به حقوقی تغییر می‌دهیم و آن را به صورت دائمی منتقل می‌کنیم تا هیچ مشکلی پیش نیاید. شهریه پیش دبستانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و هر پایه ابتدایی دو میلیون تومان است. ضمن اینکه حاضر هستند تا ۳۰۰ میلیون تومان دریافت کنند و ۵۰ درصد امتیاز را واگذار کنند.

در این خصوص رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفته است «این کار تخلف محرز از قانون است و پیگیری می‌شود».

امیدواریم آموزش و پرورش با چنین موضوعاتی برخورد لازم و قاطع داشته باشد تا مدارس کشور اینگونه دستخوش ناملایمات و حواشی نشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا