شارژ گوشی تنها با تکان دادن دست

بصیرنیوز، این شارژر جالب که توسط یک نوجوان ۱۹ ساله به نام مایکل واگا اختراع شده است و HandEnergy نام دارد، این امکان را برای کاربر فراهم می کند که با چرخاندن دست خود، به سادگی گوشی خود را شارژ کند. چرخاندن دست باعث فعال شدن حسگر ژیروسکوپ و تولید انرژی توسط آن می شود که این انرژی هم می تواند ذخیره شود و هم می تواند برای شارژ گوشی فورا مورد استفاده قرار گیرد.

در سایت Kickstarter نیز استقبال خوبی از این شارژر منحصر به فرد شده است و در حالی که انتظار می رفت ۵۰۰۰۰ یورو کمک مالی برای آن جمع آوری شود، کاربران مشتاق برای استفاده از این شارژر، ۷۱،۳۳۳ یورو پرداخت کردند.
حالا این مخترع جوان که اهل کشور بلاروس است، آمادگی خود را برای ساخت و عرضه این شارژر مبتکرانه اعلام کرده است.
واگا اذعان کرد که با هر بار چرخاندن دست، سرعت چرخش روتور حسگر بیشتر می شود و در نتیجه می تواند انرژی بیشتری نیز تولید کند. متوسط سرعت روتور حسگر ۵۰۰۰ دور در دقیقه است.
وی در ادامه افزود این شارژر انرژی جنبشی ایجاد شده از چرخش دست را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و به این صورت انرژی لازم برای شارژ گوشی فراهم می کند.
به گفته آقا واگا، طراحی این شارژر منحصر به فرد یک سال طول کشیده است و وی معتقد است افرادی که برای مدت طولانی به برق دسترسی ندارند، از این شارژر استقبال خواهند کرد.
شارژ کامل باتری های این شارژر از ۴۰ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد و چنانچه این شارژر در حال شاژر یک گوشی نیز باشد، سرعت شارژ باتری های آن تا ۳۰ درصد کاهش پیدا می کند.
آقای واگا به بیان این مطلب پرداخته است که این شارژر می تواند در مواقع ضروری برای شارژ گوشی استفاده شود و در عین حال یک منبع انرژی پاک نیز محسوب می شود.
این شارژر از ماه مارچ سال ۲۰۱۷ در دسترس خواهد بود و با قیمت ۹۹ یورو عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا