تسلط نیروهای عراقی بر دومین پل رود دجله و دانشگاه موصل/آزادسازی ۳ منطقه دیگر در موصل

بصیر، نیروهای عراقی امروز موفق شدند بر دومین پل واقع در رود دجله در مرکز موصل مسلط شدند.

این در حالی است که عناصر تروریستی داعش دو روز گذشته پل چهارم موصل را منفجر کردند.

منابع وابسته به ستاد جنگ عراق اخیرا از تخریب همه پل‌های احداث شده بر روی پل دجله که شرق موصل را به غرب آن متصل می کند خبر دادند.

یک منبع امنیتی عراق گفته که پس از پیشروی نیروهای عراقی و آزاد کردن بسیاری از محله های شرق موصل و پیشروی به سوی غرب شهر، داعشی ها تعدادی از پل ها را تخریب کرده اند تا مانع از حرکت نیروهای عراقی به سوی کرانه غربی دجله شوند.

نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم پس از درگیری شدید چند روزه با عناصر داعش به دانشگاه موصل در مرکز ساحل شرقی خیز برداشتند و در این عملیات بر تعدادی از ساختمان های آن مسلط شدند.

همچنین صبح امروزنیروهای مبارزه با تروریسم عراق امروز جمعه موفق شدند کنترل پل «الحریه» واقع در مرکز شهر موصل را به دست گیرند.

شبکه خبری «سکای نیوز» گزارش داد که نیروهای عراقی پس از آزادسازی این پل، پرچم این کشور را بر فراز آن به اهتزاز درآوردند.

یک منبع نظامی نیز خبر داد که نیروهای مبارزه با تروریسم در محور جنوبی موصل موفق شدند منطقه «السلام» در شهر موصل را از داعش بازپس گیرند.

این منبع همچنین تأکید کرد نیروهای پلیس اتحادیه و یگان نهم زرهی موفق شدند دهها تروریست داعش را در این محور از پای درآورند.

در همین راستا، «عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده عملیات «قادمون یا نینوی» نیز اعلام کرد که نیروهای سرویس مبارزه با تروریسم کنترل ساختمان ادارات دولتی (ساختمان استانداری، شورای استانداری، فرمانداری، اداره کشاورزی و اداره برنامه‌ریزی عمرانی) را آزاد کردند.

یارالله همچنین تأکید کرد که نیروهای عراق موفق شدند منطقه «الصدریه» را آزاد کرده و پرچم این کشور را بر فراز ساختمانهای آن به اهتزاز درآورند.

این در حالی است که نیروهای عراق موفق شدند منطقه «یارمجه جنوبی» واقع در شرق موصل را کاملا از دست تروریستها پس بگیرند.

برخی از منابع امنیتی نیز اعلام کردند که نیروهای یگان ویژه عراق وارد منطقه «الفیصیلیه» واقع در جنوب شرق موصل شده‌اند و شدیدا با داعش درگیر هستند.

در شمال موصل نیز مسئولان امنیتی خبر دادند که نیروهای عراق وارد مناطق کاخ‌ ریاست جمهوری در نزدیکی دانشگاه موصل شده‌اند.

گروه اطلاع رسانی «الاعلام الحربی» نیز گزارش داد که عناصر تروریستی داعش همه پلها را منفجر کردند تا مانع از پیشروی نیروهای عراقی شوند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا