وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

کانال‌های بیش از ۵ هزار عضو ملزم به دریافت مجوز نیستند/ هدف شناسایی متولیان کانال‌ها است

بصیر، محمود واعظی در نشست صبحانه کاری اتاق بازرگانی ایران که با حضور فعالان بخش خصوصی برگزار شد،‌گفت: دولت معتقد است که باید بنگاه‌ها را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و این موضوع یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که فضا و بستر را در حوزه ICT طوری فراهم کنیم که بخش خصوصی همه امور را در دست بگیرد،‌ گفت: فقط در دو مورد یکی مواردی که به مباحث امنیتی مربوط می‌شود و دیگر بخش زیرساخت‌ها می‌خواهیم امور در دست دولت باشد.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم رگولاتوری کمتر دخالت کند ولی بخش‌های خصوصی نمی‌توانند با هم همکاری کنند.

واعظی تصریح کرد: در کشور باید هر دو بخش خصوصی و دولتی با هم رشد کنند.

وی بیان داشت: ما هم از اینکه نمایشگاه‌های ارتباطات و فناوری یک متولی ندارد، ناراحت هستیم و خواهانیم که برگزاری نمایشگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود اما همین الان با توجه به اینکه نمایشگاه الکامپ و تلکام را هر دو بخش خصوصی برگزار می‌کند اما نمی‌توانیم آنها را مجبور کنیم که برگزاری هر دو نمایشگاه بر عهده یک بخش خصوصی باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مورد حمایت در حوزه نرم‌‌افزاری گفت:‌ به بیش از ۳۰۰ شرکت وام برای وجوه اداره شده پرداخت شده است و تا کنون بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان با بهره کم و خواب یک تا ۳ ساله برای حمایت از این بخش پرداخت کرده‌ایم.

وی همچنین در مورد استفاده بیشتر از تشکل‌ها در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: در همه جلسات ما بخش خصوصی حضور دارد.

واعظی همچنین در رابطه با ضرورت شکل‌گیری استارتاپ‌ها تصریح کرد: یکی از سیاست‌های جدی ما حمایت از استارتاپ‌ها بوده است و در سال گذشته ۱۰۰ هزار شغل مستقیم و  غیرمستقیم در این حوزه ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۱۰ هزار اپلیکیشن بومی نوشته شده است.

وی بیان داشت:‌ در رابطه با تولید محتوا یک نهضت راه افتاده و ما از آن حمایت می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با کانال‌های دارای بیش از ۵ هزار نفر عضو گفت: هدف ما در مورد این کانال‌ها این نیست که این کانال‌ها مجوز بگیرند بلکه می‌خواهیم این کانال‌ها با توجه به اینکه نقش رسانه‌ای پیدا کرده‌اند،هویت خودشان را در وزارت ارشاد ثبت کنند.

وی بیان داشت:‌هم اکنون یک روزنامه که فقط  ۱۵۰۰ نسخه از آن در روز خوانده می‌شود ثبت می‌شود و متولی آن معلوم است بنابر این ما می‌خواهیم متولی کانال‌ها معلوم باشد و این کار درستی است زیرا سبب نظم‌دهی می‌شود و با توجه به اینکه گاهی مطالب، شایعات و حرف‌های بی‌ربطی در این کانال‌ها مطرح می‌شود، می‌توان با این کار این مسائل را ساماندهی کرد.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا