پردازنده های سری۷ اینتل

بصیرنیوز،

البته همان‌طور که می‌دانید ۴۷۷۰K مربوط به سه نسل قبل و معماری Haswell است و احتمالاً اختلاف نسل جدید با نسل قبلی (اسکای‌لیک ۶۷۰۰K) کمتر از این‌هاست. به هر حال به گفته اینتل i7-7700K قادر به ساخت، به اشتراک‌گذاری و به هم چسباندن ویدئوهای ۳۶۰ درجه ۴K با سرعتی حدود ۳۵ درصد بالاتر از ۴۷۷۰K خواهد بود.

پردازنده i7-7700K با قیمت ۳۴۰ دلاری خود دارای فرکانس پایه ۴٫۲ گیگاهرتز و فرکانس توربو ۴٫۵ گیگاهرتز خواهد بود. در مقایسه، i7-6700K سرعتی میان ۴٫۰ تا ۴٫۲ گیگاهرتز را به صورت پیش‌فرض دارد. این پردازنده دارای ۴ هسته و ۸ رشته بوده و از پردازنده گرافیکی Intel HD 630 نیز بهره خواهد برد. گفتنی است سری K از نوع آنلاک شده بوده و بسته به خنک‌کننده استفاده شده می‌توانید فرکانس آن را با آورکلاک بالاتر هم ببرید. در مورد پردازنده‌های لپ‌تاپی H اینتل می‌گوید این سری حدود ۲۰ درصد سریع‌تر از ۴۷۰۰HQ عمل کرده و ویدئوهای ۳۶۰ درجه ۴K را نیز ۶۵ درصد سریع‌تر مدیریت خواهند کرد. این سری از پردازنده‌ها در لپ‌تاپ‌های قوی‌تر مالتی‌مدیا و گیمینگ عرضه خواهد شد و احتمالاً در کنار آن‌ها نیز کارت‌های گرافیک قدرتمند سری ۱۰ انویدیا و شاید کارت‌های جدید سری AMD Polaris را خواهیم دید.

برای اولین بار اینتل همچنین مدل آنلاک شده Core i3 را نیز با نام ۷۳۵۰K و با قیمت ۱۶۸ دلار عرضه خواهد کرد که یک مدل ۲ هسته‌ای با ۴ رشته و سرعت ۴٫۲ گیگاهرتز است. به گفته اینتل تمام پردازنده‌های نسل هفتم بهتر از نسل پیشین آورکلاک شده و کاربران می‌توانند به سرعت‌های بهتری دست پیدا کنند. این پردازنده‌ها همچنین با چیپست جدید سری ۲۰۰ اینتل کار می‌کنند که از ۲۴ مسیر PCI Express 3.0 و ۱۰ درگاه USB 3.0 پشتیبانی خواهد کرد.

در کنار این پردازنده‌ها اینتل همچنین از فناوری جدیدی با نام Optane Memory رونمایی کرده که به درگاه M.2 روی مادربورد متصل شده و سرعت سیستم را افزایش خواهد داد. هنوز جزئیات این تکنولوژی مشخص نیست اما اینتل ادعا می‌کند بهبود ایجاد شده در حد کوچ از هارد دیسک به SSD خواهد بود. پردازنده‌های نسل هفتم اینتل همچنین به خوبی از پس ویدئوهای ۴K برآمده و می‌توانید بدون کارت گرافیک مجزا از محتوای اولترا.اچ‌دی بهره ببرید.

به این ترتیب اگر یک سیستم قدیمی دارید به نظر می‌رسد پردازنده‌های نسل هفتم اینتل یک گزینه خرید عالی هستند اما اگر از نسل‌های یکی دو سال اخیر استفاده می‌کنید نباید انتظار بهبود محسوسی را در عملکرد سیستم داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا