نابسامانی بازار گوشت قرمز تا چه زمانی ادامه دارد؟

بصیرنیوز،

بازار گوشت قرمز حدود یک ماهی است که با نوسانات قیمتی مواجه شده و این امر مشکلاتی را برای مصرف کنندگان به وجود آورده است ؛ اوایل دیماه همزمان با روند صعودی دلار، قیمت گوشت قرمز نیز رو به افزایش رفت به طوریکه نرخ هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی به بیش از ۴۵ هزار تومان رسید.
بر این اساس با وجود اذعان مسئولان به وضعیت گرانی به وجود آمده و تلاش برای بهبود اوضاع، این روند افزایشی طی یکی دو هفته اخیر ادامه داشته  آن هم در شرایطی که تقاضای خرید کاهش یافته و بازار این محصول با رکود نسبی نیز مواجه شده است.
روز گذشته علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، از کاهش ۲ هزار قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر نرخ هر کیلو شقه بدون دنبه با کاهش ۲ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته ۳۵ هزار تومان به مغازه دار و ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان به مشتری عرضه می شود.
وی ، توزیع گوشت گوسفندی گرم  از سوی شرکت پشتیبانی امور دام و توقف صادرات دام زنده از جمله عوامل کاهش قیمت عنوان می کند.
طبق گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی طی ۸ ماه گذشته قیمت این محصول رشد ۱۰ هزار تومانی داشته است.
همچنین رکنی معاون امور تولیدات دامی و معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، نیز در خصوص دلایل نوسانات اخیر گوشت گوسفندی در بازار بیان کرد: طی هفته های اخیر وقفه کوتاهی در بخش عرضه و تقاضا ایجاد شد که در شرایط کنونی با تزریق گوشت گرم به بازار تا حدودی به تعادل قیمت رسیدیم و تنش های قبلی را پشت سر گذاشته ایم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ذخایر گوشت قرمز به وفور در کشور موجود است، افزود: با توجه به آنکه ۹۰ درصد نیاز کشور از طریق منابع داخلی و مابقی از طریق واردات تامین می شود، ازاین رو با افزایش عرضه دام طی روزهای اخیر تا حدودی از تنش قیمت ها کاسته شده است.
این مقام مسئول اظهار داشت :در صورتی که عرضه مناسب از سوی شرکت پشتیبانی امور دام صورت نگیرد ، احتمال افزایش مجدد قیمت گوشت طی هفته آینده وجود دارد.
بر اساس این گزارش با وجود اینکه مسئولان از بازگشت آرامش به بازار طی روزهای آتی خبر می دهند اما وضعیت کنونی هنوز از نظر مردم مناسب نشده است و هر لحظه امکان افزایش قیمت مجدد وجود دارد ؛ همچنین به گفته بسیاری از مصرف کنندگان کاهش ۲ هزار تومانی در برابر رشدی که طی چند هفته گذشته داشته ناچیز است و هنوز بازار این محصول به تعادل نرسیده است؛ از این رو باید این موضوع به طور جدی از سوی مسئولان مربوطه پیگیری شود چراکه در صورت ادامه این روند و نزدیک شدن به ایام پایانی سال کنترل بازار سخت تر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا