فرمانده دریابانی مازندران در گفت‌وگو با بصیرنیوز:

بالاترين امنيت در درياي خزر توسط دریابانی ناجا ایجاد شد/ توقیف بیش از ۳۰۰ فروند شناور متخلف

بصیر، هوشنگ حسيني در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: نیروهای دریابانی استان مازندران برای حفظ و حراست و پاسداری از مرزهای آبی و نوار ساحلی حضور مستمر و فعال دارند و همين حضور باعث ايجاد بالاترين ضریب امنيتی در درياي خزر شده است.
فرمانده درياباني استان مازندران افزود: تفاوت ماموريت درياباني ناجا با ماموريت هاي نيروي انتظامي در حوزه دريا و خشكي است و عليرغم همه سختي‌ها در ماموريت و حراست و پاسداري از دريا، از هیچ كوششی در اين راه دریغ نمی‌كنند.
وي افزود: دریابانی مازندران در محدوده مرز ساحلی مستقر و با شناورهایی كه در اختیار نیروهای دریابانی است، امروز امنیت دریانوردی را با بالاترين ضريب امنيتي برعهده دارند.
توقیف بیش از ۳۰۰ فروند شناور غیر مجاز
فرمانده درياباني استان مازندران در بخش ديگر با اشاره به ساماندهي شناورها در سطح استان عنوان داشت: در بحث ساماندهي شناورها، استان مازندران به عنوان اولين استان نسبت به كنترل و ثبت شناورها در سطح كشور اقدام كرده است.
وي با بيان آنكه مازندران تنها استانی است كه در آن شناورهای تفریحی، صیادی و تجاری با رنگ‌های خاص مشخص و ثبت شده‌ و در سطح كشور نمونه است، عنوان داشت: رصد کامل تمامی شناورها در دریای خزر بر عهده دریابانی مازندران است.
سرهنگ حسيني هشدار داد: در صورتي كه شناورها مجوز لازم را نداشته باشند و اصول قانونی همچنین ايمني را رعايت نكنند، به فوريت نسبت به توقيف شناورهاي مذكور و هدايتشان به سمت پاركينگ اقدام خواهد شد.
حسيني با اشاره به محدوده تردد شناورها، اظهار كرد: شناورهاي تفريحي تنها مجازند حداكثر دو مايل از ساحل دور شوند و اگر از اين حد خارج شوند، ماموران درياباني با آنان برخورد خواهند كرد.
وي افزود: در این راستا تعداد ۳۱۷ شناور از انواع مختلف تفریحی و صیادی توسط دریابانان استان توقیف شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا