استاد درس خارج حوزه علمیه مطرح کرد

سلطه کفار بر مومنان توسط قانون برجام/حوزه علمیه باید از مواضع رهبری دفاع کند

بصیر، آیت‌الله سیفی مازندرانی در درس خارج فقه خود اظهار کرد: امروز برجام مانند افساری در دست سران استکبار شده است که نظام جمهوری اسلامی را به هر کجا می‌خواهند می‌برند و هرگاه بخواهند نقض می‌کنند و هر جا بخواهند و به نفعشان باشد اجرا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: خداوند در نص قرآن کریم هرگز قانونی را که موجب سلطه کفار بر مؤمنین باشد را مشروع نمی‌داند و امروز برجام قانونی است که سبب سلطه کفار بر مؤمنان شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به اینکه آیا دولت مطابق با نظر ولایت فقیه با حقوق‌های نجومی برخورد کرد؟ یادآور شد: رئیس دیوان محاسبات اعلام کرد ۱۰۰۰ مدیر حقوق متوسطشان ۲۰ میلیون تومان است در حالی که ۹۵ درصد مردم حقوق ماهیانه شان زیر ۵ میلیون تومان است.

انقلابی بودن به معنی حرکت مطابق با کتاب و سنت است

وی با بیان اینکه حقوق‌های نجومی خلاف این روایت امیرمؤمنان(ع) است که مدیران جامعه باید بر مشی اعتدال باشند، افزود: انقلابی بودن شعار نیست بلکه حرکت بر اساس متن کتاب و سنت است و بیت‌المال از مردم است و نباید بین مدیران حیف و میل شود.

آیت‌الله سیفی مازندرانی اظهار کرد: راه شهید نواب صفوی مبارزه با طاغوت، طاغوتی زیستن و طاغوتی اندیشیدن است و رضا خان هم از اول رضا خان نبود و به تدریج تبدیل به طاغوت شد و ما باید این‌ها را توجه داشته باشیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: حوزه انقلابی یعنی این که حوزه باید به طور فقهی و علمی و استدلالی از مواضع رهبری دفاع کند و این مواضع به تمام دنیا منتشر شود، این وظیفه انقلابی حوزه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا